دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
شهید

مراسم تکریم و استقبال از خانواده دانشجوی شهید حسین شکرائیان که پیکر مطهرش به عنوان شهید گمنام در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن شده بود، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع، شامگاه پنجشنبه در  مراسم تکریم و استقبال از خانواده دانشجوی شهید حسین شکرائیان که پیکر مطهرش به عنوان شهید گمنام در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن شده بود، گفت: حیات دارای عناصری ذاتی است که اگر آن را از زندگی واقعی کسر کنیم معنای اصلی خود را از دست خواهد داد.
وی با بیان این موضوع که اولین رکن  انسانی عزت است، افزود: امام حسین(ع) این عزت را در مقابله با استکبار و زندگی آزادانه با جنگ در برابر استکبار و ظلم عملی ساخت.  
کارشناس مذهبی اظهار کرد: امروز که ۱۳ آبان است در دانشگاه مرکز مبارزه با استکبار، کسانی که با جریان یا تفکر تلاش کردند عزت را از جامعه سلب کنند، درس حیات می آموزیم.
مهدوی ارفع ادامه داد: در روزگارانی که سپری می کنیم و دوران فوق العاده ای را  میگذرانیم، شهدای گمنام با آمدنشان به ما می‌فهمانند که آزادانه و عزت مند زندگی کنید، آنها به ما هشدار می دهند که شرافت خود را به قیمت دو روز زندگی دنیا از دست ندهیم.
وی با بیان این نکته که شهدا الگوی امت اسلامی هستند، افزود: امثال شهید شکرائیان منتظرند تا نسل جدید پرچم انقلاب را دست گرفته و به قله اصلی که ظهور امام زمان (عج) است برسانند.
کارشناس مذهبی هشدار داد: دشمن تمام قدرت خود را برای مقابله‌ با  این آرمان بزرگ به کار گرفته است؛ امروز تمام علم در خدمت هدف ننگین استبدادی سلطه بوده و تزویر به زر و زور دست دوستی داده  تا رسیدن به  این آرمان به خیال خام‌خودشان محقق نشود.
مهدوی ارفع بیان کرد: امروز جنگی که نسل جوان با آن مواجه است با هیچ جنگی قابل قیاس نیست و آن عرصه جنگ‌ گفتمان‌ها است.
وی از اتفاقی نبودن رخدادها سخن گفت و ادامه داد: هیچ چیز در عالم اتفاقی به وجود نمی آید و پیدا شدن شهید شکرائیان نیز ماموریتی است که  به او محول شده و  آن مدد رساندن  به دین مبین اسلام است، شهدا هم در زمان خود و هم اکنون با پیکر مطهر خود در حال انجام وظیفه اند تا ظرفیت‌هایی که خدا به آنها داده است به منصه ظهور بگذارند.  
مهدوی ارفع در پایان با بیان این که شناسایی شهدا منحصر به علم نیست و حکمتی در آن نهفته است، خاطر نشان کرد : شهید شکرائیان یک مکتب است، جوان نخبه ای که با شهادتش اثر بخشی به جامعه را بعد از شهادت آغاز کرد تا جوانان این انقلاب با الگو گیری از شهدا پرچم ظهور را به دست صاحب اصلی برسانند.

خانواده شهید شکرائیان میهمان دانشگاه صنعتی اصفهان

خانواده شهید شکرائیان میهمان دانشگاه صنعتی اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha