یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
فرهنگ خانواده

حوزه/ یکی از آفات جانکاه در زندگی زن و شوهری، «گیر دادن های» همسران به یکدیگر و ایراد گرفتن از همدیگر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، از آنجا که خانواده به عنوان اولین نظام اجتماعی بشریت از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است، کتاب «فرهنگ خانواده» نوشته حجت الاسلام علی اکبر مظاهری با بررسی همه جانبۀ مسائل خانواده به تبیین بایدها و نبایدهای زندگی خانوادگی می پردازد؛ در شماره های مختلف بخشی از متن این کتاب با هدف ارتقای دانش مخاطبین در مدیریت هرچه بهتر خانواده ها منتشر می شود:

آفتی جانکاه

یکی از آفات جانکاه در زندگی زن و شوهری، «گیر دادن های» همسران به یکدیگر و ایراد گرفتن از همدیگر است. این آفت، مانند خوره به جان زندگی مشترک می‌افتد و آن را رنجور می‌کند و همسران را کلافه می‌سازد، تا جایی که ممکن است کار را به جاهای خطرناک بکشاند و مانع استمرار زندگی مشترک شود. این ایرادگیری‌ها روان آدمی را ناتوان می‌کند و عزّت نفس انسان را خدشه دار می‌نماید و تحمّل زندگی را دشوار می‌سازد.

یکی از ریشه‌ها و علّت‌های اصلی این ایرادگیری‌ها، همانا عدم رضایت از وجود موجود همسر است. اگر همسر خویش را آن گونه که هست نپذیریم و از او خشنود نباشیم، به او ایراد می‌گیریم و از وی توقّعاتی فوق طاقت و توانش را داریم، و این کار، به ستوه آورنده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha