چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حسن موسايي

حوزه/ نایب رئیس جامعه فضلا و روحانیون استان هرمزگان گفت: بدون آگاهی و شناخت ائمه‌هدی(ع) تشکیل جامعه ایده ال مهدوی و ایجاد روحیه انتظار میسر نخواهد بود.

حجت الاسلام حسن موسایی، در گفت وگو با خبرنگار حوزه هرمزگان به مناسبت ولادت امام حسن عسکری علیه السلام اظهارداشت: سیره امام یازدهم راهنما و راهگشای دلدادگان مکتب انتظار حضرت ولی عصر(عج) است و لازمه تشکیل جامعه مهدوی آشنایی بیشتر پیروان قرآن و عترت با معارف اهل بیت علیهم السلام و از جمله امام حسن عسکری علیه السلام است؛ بدون آگاهی و شناخت ائمه هدی(ع) تشکیل جامعه ایده ال مهدوی و ایجاد روحیه انتظار میسر نخواهد بود.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری علیه السلام در حدیثی گهربار می فرمایند: خِصلَتانِ لَیس فَوقَهُما شَی‌ءٌ الایمانُ بِاللّه، وَ نَفعُ الاِخوان یعنی دو خصلت است که برتر از آن چیزی نیست، ایمان به خداوند و فایده رساندن به برادران (دینی)؛ این نگاه امام عسکری علیه السلام باید در جامعه ما ساری و جاری شود تا شاهد سلامت وسعادت مادی ومعنوی جامعه باشیم.

نایب رئیس جامعه فضلا و روحانیون استان هرمزگان عنوان کرد: ایمان به خدا باید منجر به عمل صالح شود و چه عمل صالحی بالاتر از اینکه یک فرد بتواند به برادران خود سود برساند و گره ای از کار و مشکلات خلق خداباز کند.

مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت بیان کرد: سودرسانی در منظر امام حسن عسکری علیه السلام از بالاترین خصلت هایی است که یک انسان می تواند به آن دست پیدا کند، چرا که اگر فقط همین یک مورد در کنار ایمان به خدا در جامعه نهادینه شود ما شاهد تشکیل یک جامعه ایمانی بر اساس ارزش های متعالی خواهیم بود و مشکلات مردم با سرعت بیشتری حل و فصل خواهد شد.

حجت الاسلام موسایی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنان علی علیه السلام می فرمایند: اَفْضَلُ النّاسِ اَنْفَعُهُمْ لِلنّاسِ یعنی بهترین مردم کسی است که برای مردم مفیدتر باشد پس باید دقت داشته باشیم، برای اینکه سرعت مان در سیر به سمت خداوند افزایش پیدا کند خود را به سمت و سوی سودرسانی برای مردم و مفید بودن برای آن ها پیش ببریم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha