دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مدرسه علمیه ریحانه الرسول ارویمه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی با بیان این که لازمه اصلاح رابطه زن و شوهر، اصلاح ارتباط با خداست، گفت: اطاعت از دستورات خداوند و همچنین حسن خلق و خوش‌بینی می تواند بسیاری از اختلافات جامعه و خانواده ها را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده امروز در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه، با بیان این که دین قبل از این که توشه آخرت باشد، برنامه زندگی و سعادت انسانهاست، اظهار داشت: دین برای تک تک امور انسان برنامه تنظیم کرده است. مشکلات بشر ریشه در رابطه نادرست او با خداوند است و از آن ناحیه ضربه می خورد.

وی اضافه کرد: در دنیای کنونی نظام های استعماری و سطله طلب جهانی به دنبال ترویج سکولاریسم دینی هستند و دین را از مسائل حکومتی و اجتماعی حذف کرده و دخالت نمی دهند.

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی با بیان این که لازمه اصلاح رابطه زن و شوهر، اصلاح ارتباط با خداست، افزود: اطاعت از دستورات خداوند و همچنین حسن خلق و خوش‌بینی می تواند بسیاری از اختلافات جامعه و خانواده ها را حل کند.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف، در جامعه گفت: نباید کسی از امر به معروف ناراحت شود، بلکه بلکه این امر باید با قدرت حرف زدن درباره دین و محبت پیشه کردن باشد.

حجت الاسلام اکبرزاده با بیان اینکه باورهای بد منجر به احساس منفی می شود، اظهار کرد: بنابر حدیث امام رضا (ع) اعمال انسان بستگی به افکار او دارد و اگر انسان در افکار خود منفی نگر باشد این مسئله خود را در رفتارهای او نشان می دهد و حسن ظن در روابط با خدای یگانه باعث نزول خیر و سوء ظن موجب بلا است و لذا اولین مسئله در ارتباط با خدا معرفت توحیدی به معنای حسن ظن و خوشبینی نسبت به پروردگار متعال می‌باشد.

وی در پایان با بیان این که بر اساس رویات هیچ دعایی از درگاه خداوند رد نمی شود، گفت: هیچ دعایی بدون اجابت نیست، بلکه طبق مصلحت یا برای دنیای فرد و یا آخرت او مستجاب خواهد شد. همان طور که امام رضا (علیه‌السلام)فرمودند: دعاهای مستجاب نشده در قیامت جزو سنگین ترین اعمال حسنه خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha