سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حمید یعقوبی دانشیار روان‌شناسی دانشگاه شریف د

حوزه/ دانشیار روان‌شناسی دانشگاه شریف با بیان این که بسیاری از افراد در دوران کرونا با آسیب‌های جدی روبرو شدند، گفت: بیماری‌های روانی در دوران کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حمید یعقوبی دانشیار روان‌شناسی دانشگاه شریف در نشست علمی که به‌صورت مجازی با موضوع حفظ و ارتقای سلامت روان در دوران بحران کرونا و به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم برگزار شد، اظهار داشت: جهان سرشار از بی‌عدالتی و نابرابری است، در ابعاد مختلف زندگی شخصی، خانوادگی، شغلی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی ما شاهد بی‌عدالتی هستیم و باعث رنج مردم می‌شود .

وی ادامه داد: این بی‌عدالتی در حوزه سلامت روان بیشتر است، تحقیقات سازمان بهداشتی روان نشان می‌دهد که ۷۵ تا ۹۵ درصد بیماران روانپزشکی در کشورهای کم‌درآمد و متوسط خدمات باکیفیتی ندارند. بیماران ایران در حوزه روان از جنبه دیگر هم در تبعیض و محرومیت هستند و به‌طورکلی جامعه سلامت روان، وزارت بهداشت ایران وقتی بودجه‌ها را تقسیم می‌کنند حدود سه درصد بودجه‌ها به‌سلامت روان و ۹۷ درصد بقیه را به‌سلامت جسم اختصاص می‌یابد درصورتی‌که بسیاری از بیماری‌های جسمی تلویحات روان‌شناختی دارد.

یعقوبی بیان داشت: وقتی کرونا تمام شود تقاضا برای مشکلات روان خودش را نشان می‌دهد از الان باید به فکر رفع مشکلات روانی بعد کرونا بود و در این میان آسیب‌ها و تبعات کرونا برای جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال بیشتر است.

وی تاکید کرد: افراد باید خطر کرونا را جدی بگیرند اما بزرگ‌نمایی هم نباید بکنیم و از طرفی سبک زندگی را در پیش بگیریم و از رسانه‌های معتبر کسب اطلاعات کنیم.

این روان‌شناس و استاد دانشگاه تصریح کرد: ۵۰ درصد نشاط ژنتیکی و ۵۰ درصد بقیه از ثروت و مکنت است از همین رو مال و اموال و سرمایه فیزیکی، پول و امکانات ضرورتاً آرامش را نمی‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌کردن، دوست خوب داشتن، با یک دوست خوب درد و دل کردن و مسائلی از این‌ قبیل به مردم کمک می‌کند تا در خانه حال‌و روز خوبی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha