جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حوزه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: پویایی حوزه های علمیه در سایه نقد و نظریه پردازی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در جلسه تشکیل کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی حوزه علمیه لرستان، گفت: دیدگاه های بزرگان و امام راحل اکنون به راحتی در جلسات علمی حوزه بررسی می شود که پویایی حوزه ها در سایه این نقد و نظریه پردازی ها است.

وی با بیان اینکه در برهه های زمانی نظریه های نو مطرح می شود ادامه داد: پایه و اساس اختراعات و اکتشافات قبلا توسط فردی اثبات شده است، اکنون باید به ریشه ها پرداخت و کارهای جدید انجام داد تا دیگران به آن مراجعه کنند.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نظریه، نظریه پردازی و نوآوری نباید به موازات هم باشند، اظهار کرد: موضوعی که پایه و اصولی غیر قابل خدشه و دلایل محکم داشته باشد باید به عنوان پیش کرسی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: نظریه ای که متفاوت با امر رایج است باید توسط افراد نخبه و خاص بررسی شود، اما موضوعات معمولی را می توان در جلسه ای با حضور عموم افراد برگزار کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان با تاکید بر اینکه افراد باید با انگیزه و هدفمند اقدامات ارزنده ای داشته باشند، تصریح کرد: باید مباحث کرسی های آزاداندیشی را با موضوعات کم حاشیه و جمعیت قابل توجه آغاز کرد تا اعتماد به نفس در این کرسی ها ترویج شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha