پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
هفته بسیج

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان گفت: مبارزه با فساد و اقدام به اصلاح امور نه تنها یک وظیفه انسانی بلکه رسالت الهی است که حتی پیامبران ماموریت داشتند تا در این راستا فعالیت و تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزار حوزه از گرگان، خانم سیده هاجر هاشمی در نشست بصیرتی که به مناسبت هفته بسیج از سوی مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان با حضور کارکنان و اساتید برگزار شد، به بحث پیرامون «عدالت و مبارزه با فساد» پرداخت و گفت: یکی از دغدغه‌های انسان، مبارزه با فساد است؛ زیرا فساد در هر حوزه‌ای و به هر علتی، نظام کامل را به هم می‌ریزد و زندگی را دچار اختلال می‌کند.

وی، اصلاحات را در هر جایی که فساد راه یافته، لازم دانست و افزود: مشکل اصلی انسان، چگونگی اصلاحات و شیوه‌های مبارزه با آن است؛ زیرا که فساد، دارای انواع و اقسامی است و نمی‌توان با یک نسخه اصلاحی در همه حوزه‌ها موفقیت کسب کرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان، مشکل عمده دیگر در سر راه اصلاحات و مبارزه با فساد را وجود بسترهای مناسب درونی و بیرونی برای فساد و فسادگری دانست.

خانم هاشمی با اشاره به اینکه مسئله فساد، یکی از بیماریهای اجتماعی گریبانگر تمام جوامع بشری است، اضافه کرد: فساد نقیض صلاح به معنای خروج هر چیزی از حد اعتدال و تعادل است؛ زیرا صلاح هر چیزی، همان حالت طبیعی است که بر اساس نظام احسن الهی بر اصول عدالت و اعتدال آفریده شده است.

وی خاطرنشان کرد: خروج از اعتدال به دو شکل افراطی و تفریطی صورت می‌گیرد؛ بنابراین اگر کم یا زیادی در چیزی تحقق یابد و همین افزایش و کاهش، آن چیز را از اصل آفرینش آن بیرون کند، در حقیقت در آن چیز فساد راه یافته است.

فرمانده پایگاه بسیج مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) اظهار کرد: بیشترین فسادها در حوزه رفتارهای اجتماعی است که ریشه و خاستگاه آن را در حوزه بینش‌ها و نگرش‌ها یعنی امور اعتقادی و باورها باید حستجو کرد؛ زیرا نوع تفکر و نگرش انسان به خود، خدا و هستی رفتارهای او را جهت می‌دهد.

خانم هاشمی، ایمان به خدا، تفکر در باره آیات الهی و سرگذشت مفسدان، توجه به آخرت، توحید، توجه به علم خدا، خوف و اطاعت از خدا و عبادت را به عنوان موانع فساد انسان از دیدگاه قرآن برشمرد.

وی با استناد به آیات سوره‌های هود، بقره، مائده، اعراف تصریح کرد: مبارزه با فساد و اقدام به اصلاح امور نه تنها یک وظیفه انسانی بلکه رسالت الهی است که حتی پیامبران ماموریت داشتند تا در این راستا فعالیت و تلاش کنند.

استاد حوزه خواهران در پایان به شیوه‌های مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: توصیه به خوبی‌ها و مبارزه با بدی‌ها شبیه دو بال یک پرنده است که پرنده بدون دو بال گرچه توان حرکت دارد ولی قادر به پروازکردن نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha