پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در آیین افتتاحیه مرکز تخصصی شیعه شناسی امیرالمؤمنین(ع) در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با تأکید بر لزوم تذکر لسانی طلاب در مواجهه با مظاهر فساد و فحشاء در جامعه، گفت: رعایت «امربه‌معروف و نهی از منکر» در جامعه یکی از ضروریات است، به‌خصوص در مقوله مبارزه با فساد و فحشای عمومی؛ ازاین‌رو به طلاب و مبلغین عرض می‌کنم که تذکر لسانی در مواجه با چنین مسائلی را در اولویت قرار دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان امیدیه، به بیان نکات اخلاقی و رفتاری پرداخته و بیان کرد: طبق آیه شریفه قرآن کریم، «إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ» هرگاه قدرت به دست مؤمنین افتاد باید چهار کار مهم یعنی «اقامه نماز»، «پرداخت زکات»، «امربه‌معروف» و «نهی از منکر» را انجام دهند.

وی به مسأله "نماز اول وقت" اشاره کرد و گفت: توجه به این مهم برای همه مردم لازم و ضروری بوده و طلاب نیز باید بیش از دیگران نسبت به آن اهتمام ورزند و اگر این مسأله در جامعه ترویج پیدا کرد، یقیناً بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه اهواز، در ادامه به فریضه واجب «امربه‌معروف و نهی از منکر» اشاره کرد و افزود: رعایت این مسأله نیز در جامعه یکی از ضروریات است، به‌خصوص در مقوله مبارزه با فساد و فحشای عمومی؛ ازاین‌رو به طلاب و مبلغین عرض می‌کنم که تذکر لسانی در مواجه با چنین مسائلی را در اولویت قرار دهید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، همچنین به مسأله فرزندآوری اشاره و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب توجه بسیار ویژه‌ای به این مهم داشته و از جوانان خواسته‌اند که بدون توجه به مسائل و مشکلات مادی و دنیوی، در امر فرزندآوری تلاش کنند؛ چراکه خداوند متعال قسم یاد کرده که «مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ» رزق و روزی آنان را خواهد رساند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در پایان به بحران کم‌آبی در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در بازدیدی که از سدهای مختلف داشتم، باید بگویم که کشور با یک بحران کم‌آبی و خشک‌سالی بی‌سابقه مواجه بوده و باید دست به دعا برداریم که خداوند متعال نزولات آسمانی خودش را بر ما ارزانی کند تا إن‌شاءالله از این مشکل نیز به‌راحتی عبور کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha