سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین صالح

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین صالح، با اشاره به ارادت و علاقه پیروان اهل سنت به ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، دعا به درگاه خدا و در جوار قبور اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را موجب هدایت دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین صالح نماینده جامعةالمصطفی در خراسان، در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س ) در ساختمان مرکزی جامعة المصطفی در قم برگزار شد، با اشاره به ارادت و علاقه پیروان اهل سنت به ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، دعا به درگاه خدا و در جوار قبور اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را موجب هدایت دانست و اظهار داشت: حتی پیروان ادیان دیگر مانند هندوها نیز در مراسم سوگواری اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) شرکت می‌نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح، با اشاره به استقبال هندوها از عزاداران حسینی و توجه ویژه به آنان، تصریح کرد: اگر اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را نمی‌شناختیم و از ولایتشان بی‌بهره بودیم، بی‌شک در ظلمت زندگی می‌کردیم.

وی، در بخش دیگری از سخنانش، سیره زندگی ائمه(علیهم‌السلام) را مورد توجه قرار داد و با بیان فرازهایی از سیره اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، که به صورت مستقیم و غیرمستقیم آموزش می‌دادند، بیان کرد: عایشه در سخنی بیان می‌دارد که کلام و رفتار هیچ کسی را شبیه‌تر از حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) به پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) ندیدم.

نماینده جامعةالمصطفی در خراسان، در ادامه، با اشاره به سنت‌های پیامبر(صلی‌الله علیه و آله)، حاضران را به تبعیت از سنت‌های نبوی فراخواند و خاطرنشان ساخت: باید نفس خود را به کار خیر و عبادت عادت دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح، درباره ویژگی تربیتی خانوادگی حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) اظهار داشت: حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) فرزندان خود را از محبت و عواطف سیراب می کردند، زیرا تربیت فرزند همانند رشد گل است و در بستری سرشار از محبت و عاطفه نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی محبت را یکی از اصول اساسی حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) در خانواده برشمرد و بیان نمود: حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) نوازش کلامی بسیاری در حق فرزندان داشتند، همان گونه که در حدیث کسا می‌خوانیم که فرزندانشان را «نور چشم» و «میوه دل» خطاب می‌فرمایند.

نماینده جامعةالمصطفی در خراسان، تکریم فرزندان را یکی دیگر از اصول تربیتی در خانواده حضرت(سلام‌الله علیها) دانست و تصریح کرد: خانواده حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) و حضرت علی(علیه‌السلام)، نمونه تکریم فرزندان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح، درباره سیره عبادی حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) بیان داشت: پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) درباره عبادت دخترشان می‌فرمایند: هنگامی که دخترم در محراب می ایستاد، نور فاطمه(سلام‌الله علیها) برای ملائک ظاهر می شدند، همانند نور ستارگان که برای اهل زمین روشن می شود و خدا به ایشان مباهات می‌کرد و خطاب به ملائک می گفت: نگاه کنید به فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) که چگونه مقابل من ایستاده است و بند بند بدنش از خوف و خشیت من می لرزد.

وی ادامه داد: خداوند ملائک را شاهد می‌گیرد که هر کسی که محب فاطمه(سلام‌الله علیها) است، او را از عذاب قیامت نجات می‌دهم.

نماینده جامعةالمصطفی در خراسان حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) را مصداق اتم و اکمل بنده ای دانست که در نماز خشوع دارد و بیان کرد: حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) آنچنان در پیشگاه خدا خضوع داشتند که در نماز، نفسشان از خوف و خشیت الهی به شماره می افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha