پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل و هیئت همراه پیام تبریک آیت الله اعرافی را به اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه آذربایجان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه به همراه روشن تن، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امین دین مدیر دفتر ادیان و مذاهب بین الملل حوزه‌های علمیه و سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اسقف اعظم گریگور چیفت‌چیان دیدار کردند.

در ابتدا اسقف چیفت‌چیان ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت حوزوی و تشکر از پیام تبریک آیت الله اعرافی، و پس از ارائه گزارشی راجع به شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان، بر لزوم تقویت چنین تعاملاتی بین ادیان تاکید نمود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تبریک مدیر حوزه‌های علمیه گفت: تاریخ کهن ایران شاهد همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان بوده است.

وی با اشاره به اقدامات آموزشی و عملی حوزه در جهت تقویت تعامل با سایر ادیان، بر لزوم تقویت شناخت ادیان از یکدیگر و تلاش جهت گسترش فضائل اخلاقی و معنویت تاکید نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین دین نیز به بیان سابقه تعامل و گفت‌وگوی بین الادیانی حوزه‌های علمیه اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که با گسترش چنین تعاملاتی، گام‌های عملی در جهت همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان افزایش یاید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha