دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
جامعه دانش آموزان مسلمان نیجریه علیه ممنوعیت حجاب در مدارس شکایت کرد

حوزه/ جامعه دانش آموزان مسلمان نیجریه شکایت جدیدی به دیوان عالی ایالت اوگون تنظیم کرده و اعلام کرده که بسیاری از دختران مسلمان در مدارس اجازه حجاب گذاشتن ندارند و به سبب حجاب تحقیر می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی پست، جامعه دانش آموزان مسلمان نیجریه (ام اس اس ان) شکایت جدیدی به دیوان عالی ایالت اوگون در این کشور تنظیم کردند و از مقامات قضایی خواسته اند که به دانش آموزان دختر مسلمان اجازه داشتن حجاب اسلامی در مدارس ابتدایی و دبیرستان های این ایالت داده شود.

این سازمان اعلام کرده که قصد دارد اجرای حقوق مدنی و دینی دانش آموزان مسلمان در مدارس ابتدایی و دبیرستان های ایالت اوگون را براساس اصل 38 و 42 قانون اساسی جمهوری فدرال نیجریه تضیمن کند.

در شکایت جامعه دانش آموزان مسلمان نیجریه،  بسیاری از دانش آموزان مسلمان در شهر های مختلف ایالت اوگون از حجاب اسلامی محروم مانده اند. و با برخوردهای تحقیرآمیز روبرو هستند.

در این درخواست نامه همچنین آمده است که دانش آموزان غیرمسلمان لازم نیست حجاب اسلامی در مدارس داشته باشند و در صورتی که نماز جماعت در مدارس گذاشته شود، ضرورتی به شرکت آنان در نماز نیست.

 

گفتنی است دانش آموزان دختر مسلمان در نیجریه با معضل کشف حجاب اجباری در مدارس روبرو می باشند. عایشه عبدالعلیم دختر 9 سال نیجریه ای سال گذشته از مدیر مدرسه به خاطر منع حجاب و نقض حقوق ابتدایی تحصیل به خاطر داشتن حجاب شکایت کرد.

یک وکیل مسلمان به نمایندگی از وی در دادگاه حاضر شد. در پی شکایت این دانش آموز مسلمان بسیاری از فعالان مدنی در نیجریه به وی پیوسته و از حرکت او حمایت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha