جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
روایت قهرمان

برای اولین بار در حومه بوشهر کاروان فرهنگی و هنری روایت قهرمان در «روستای احمدی» و یادگار چهار شهید والامقام (شهید درختیان، شهید شوشتری، شهید حاج بهرام بختیاری، شهید زالی) به مناسبت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با اهداف اشاعه فرهنگ شهادت و بازتاب زندگی شهدای ملی و استانی برای اقشار مختلف مردم اجرا و با استقبال مردمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به همت کارکنان حوزه هنری در دومین برنامه فرهنگی و هنری «روایت قهرمان» و با قرائت چند از آیات قرآن مجید و با حضور فرماندار و معاون سیاسی امنیتی شهر بوشهر، رئیس و اعضای شورای روستای احمدی و حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر صبح امروز برگزار شد.

در آئین نخستین این رویداد توسط یک جوان تنگسیری پرچم جمهوری اسلامی ایران به خانواده شهید درختیان از شهدای انقلاب اسلامی سپرده و لباس رزم به نوجوان بسیجی پوشانده شد.

در ادامه جعفری از مداحان روستای احمدی به رثای حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و پس‌ازآن نمایش «سرباز حرم» به نویسندگی و کارگردانی احمد قربانی و بازیگری فرانک بلور زاده، و شروه خوانی علی ستوده در رابطه با نقش و جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه حق علیه باطل و تأثیر آن بر نظم و امنیت کشور در عرصه بین‌الملل اجرا شد.

در بخش دیگری از این مراسم فرماندار بوشهر ضمن تشکر از بازیگران و عوامل اجرایی نمایش «سرباز حرم» خاطرنشان کرد: این نمایش توانست با زبان هنر تلاش‌ها و زحمات شهدا و مدافع حرم به‌ویژه «سردار دل‌ها» را بازگو کند.

صالح رحیمی در رابطه با تلاش‌ها و دسیسه‌های دشمن برای ناامید کردن مردم ایران یادآور شد: تلاش دشمن همواره برای ناامیدی کردن مردم از نظام و هدف گرفتن فرهنگ و نشانه گرفتن سفره مردم است.
فرماندار بوشهر تصریح کرد: این‌گونه نمایش‌ها در رابطه با دشمن‌شناسی و نقش قهرمانان در دفاع از ناموسمان بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به توانمندی بسیار قوی جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی دانست خاطرنشان کرد: در عرصه تصمیم‌گیری نظام بین‌الملل بدون حضور ایران ناتوان است.

در بخش دیگری از این مراسم کامران چشم آلوس هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی به شاخصه‌های معرفتی و انسانی «سردار دل‌ها» در جنگ‌های متعدد پرداخت.

وی اظهار داشت: سردار دل‌ها بیش از چهل سال فرمانده محور مقاومت در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان… بود و به مجاهدت پرداخت تا توسط استکبار و داعش تعریف جدیدی از دین اسلام نشود.
هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی به یک جمله کلیدی و تأثیرگذار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: مالک اشتر رهبری همیشه با این جمله «ما مرد میدانیم و می‌گویم بیا» روحیه بالایی به نیروهای جبهه مقاومت می‌داد و این رمز پیروزی بود.

بر اساس این گزارش دو کتاب «دلداده» زندگی و خاطره شهید ماهینی از تولیدات واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان بوشهر و کتاب «سلیمانی عزیز» وصیت‌نامه سردار دل‌ها توسط مجری توانمند مسعود فیروزی معرفی و خواننده جوان انقلابی امین فرامرزی به اجرای برنامه پرداخت.

گفتنی است در ابتدای مراسم نیز هنرمندان نقاش از شهر آب پخش فرزانه حاجب، ایلیانا اسماعیلی، فاطمه فیروزی و فاطمه فیروزی به‌صورت زنده به کشیدن تابلو با موضوعات مذهبی پرداخته و نمایشگاه محیطی آثار تجسمی و راه‌اندازی موکب موردتوجه عموم مردم قرار گرفت.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha