جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، فرصتی برای ارج نهادن جایگاه زنان است

حوزه/ استاد جامعه الزهرا (س) گفت: ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا (س) در نقش همسری و مادری تبیین شود تا همه جوانان به عنوان الگو از آن بهره ببرند.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، به مناسبت روز مادر اظهار داشت: جلوه‌هایی از زندگی حضرت زهرا (س) در روایات و احادیث مطرح شده است که همه اینها برای ما درس و الگو است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در نقش همسری همراه و همدوش حضرت علی (س) بود گفت: ایشان نه به عنوان اینکه همسرش علی (ع) بود بلکه به خاطر اینکه امام زمانشان بود در جریان ولایت و امامت مدافع ایشان بود.

استاد جامعه الزهرا (س) اضافه کرد: این نوع شناخت و معرفت باعث می‌شود که انسان در اولویت زندگی خویش، دفاع از ولایت را قرار بدهد و به خاطر باورهای دینی مدافع باشد.

وی ادامه داد: این بانو از لحاظ بصیرت و دید سیاسی در جایگاه والایی قرار داشت.

وی به جایگاه حضرت مرضیه در نگاه حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: همسرداری حضرت آنقدر عالی بود که امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: سوگند به خدا که فاطمه علیها السلام هیچ گاه مرا خشمگین نکرد و در هیچ کاری از من سرپیچی ننمود و من هرگاه به فاطمه علیها السلام نگاه می‌کردم، غم و اندوه از من زدوده می‌شد.

درویشی گفت: در جایی دیگر حضرت می‌فرمایند: من همسر بتولم همان که سرور زنان جهانیان است، فاطمه با تقوای پاکیزه تزکیه گشته فرمانبردار نیکوکار هدایت شده، محبوب حبیب خدا و بهترین دختران و سلاله او و ریحانه رسول خدا که دو سبط او بهترین سبطها و دو فرزند من بهترین فرزندانند. همسر من بهترین زنان امت است.

وی با اشاره به نقش مادری حضرت زهرا (س) ابراز داشت: افرادی که نشاط و شادابی حقیقی دارند نسبت به تربیت فرزندان و نسل سالم کاملاً کوشا هستند، ایشان زندگی را جوری تنظیم می‌کردند که در قالب شعر و داستان روش درست زندگی کردن را به فرزندانش می‌آموختند که نمونه‌های آن در روایات آمده است.

وی به الگو گیری از سیره و سبک زندگی این بانو تاکید کرد و گفت: زوج‌ها وقتی می‌توانند آرامش را به یکدیگر منتقل کنند نباید از این موضوع دریغ کنند.

استاد جامعه الزهرا (س) بیان داشت: رسول اکرم (ص) کارها را تقسیم کرده بودند اما کارهای بیرون هم در مأموریت‌های حضرت علی (ع) نیز بر عهده این بانو بود، حضرت زهرا (س) در خانه اقدام به تولید صنایع دستی می‌کرد با تمام این اوصاف از نظر اقتصادی نیز به امورات اقتصادی و معیشتی منزل هم بی تفاوت نبودند که همه اینها نمونه‌هایی از زندگی و سیره فاطمی است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha