چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت الله مبشرکاشانی

حوزه/ خدمات آن فقیه بزرگوار در عرصه های علم و انقلاب و تألیفات ارزشمند ایشان از آثار ماندگار در تاریخ اسلام و انقلاب می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مبشر کاشانی از اساتید حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت که متن ان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ارتحال فقیه بصیر و مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را به محضر مقدس ولی الله الاعظم حجت ابن الحسن (عج) و رهبر فرزانه انقلاب و به حوزه های علمیه کشور و به بیت معظم ایشان و عموم شیعیان تسلیت می گویم.
رحلت این عالم برجسته، ثلمه ای جبران ناپذیر برای اسلام و حوزه های علمیه است.
خدمات آن فقیه بزرگوار در عرصه های علم و انقلاب و تألیفات ارزشمند ایشان از آثار ماندگار در تاریخ اسلام و انقلاب می باشد.
از خداوند منان علو درجات آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان را مسألت می نمایم.
قم المقدسه
مبشر کاشانی
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    رحمة الله علیه
  • طلبه IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    ایشان برکتی برای جامعه بودند با بیش از یک قرن عمر . در حدیثى از حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) می‌خوانیم: «الْبَرَکَةُ مَعَ أَکَابِرِکُم »[ بحار الأنوار، ج 72، ص 137.]؛ «برکت با بزرگسالان شما است». روحش شاد واقعا رحلت آیت الله ، ثلمه ای بود.
  • دانشجو IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    خداوند آن فقیه راحل را غریق رحمت واسعه و وجود مبارک رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع را حفظ فرماید
  • طلبه2 IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    این روایت هم پیرامون جایگاه احترام به کهنسالان از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و سلم است: عنه صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم : إنَّ مِن إجلالِي تَوقِيرَ الشَّيخِ مِن اُمَّتي . پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم : احترام به سالخورده امّت من ، احترام نهادن به من است . كنز العمّال : 6013 منتخب ميزان الحكمة : 310 خدا رحمت کند شیخ الفقهاءالمعاصر حاج شیخ لطف الله صافی را.
  • طلبه 3 IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    روایت ارزشمند دیگر درباره جایگاه احترام به کهنسالان رسولُ اللّه صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم : إنَّ مِن تَعظيمِ جَلالِ‏ اللّه عز و جل كَرامَةَ ذي الشَّيبهِ ، وحامِلِ القُرآنِ ، والإمامِ العادِلِ . پيامبر خدا صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم : احترام نـهادن بـه ريـش سـفيد و قـرآن دان و پيشواى دادگر ، بزرگداشت جلال و شكوه خداوند عز و جل است . كنزالعمّال : 25507 منتخب ميزان الحكمة : 384 خدا روح پاک شیخ المجنهدین آیت الله العظمی صافی را با اولیای شریعت مقدس محشور فرماید.
  • احمد IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    در پیام تسلیت مقام معظم ولایت فقیه اشاره ای به قریحه شعری مرحوم مغفور آیت العظمی صافی فرموده اند که در زیر یکی از اشعار مهدوی آن فقیه راحل منتشر می شود: یکی از ویژگی‌های مشهود و مشهور آیت‌الله صافی گلپایگانی(ره) (1400 ـ 1297) عشق آشکار به امام عصر(عج) بود. آن مرحوم افزون بر آنکه در سیره عملی خود پیوسته و آشکارا نام و یاد آن امام منتظر را زنده نگه‌ می‌داشت، در آثار علمی خود نیز درباره آن حضرت مکتوبات ارزشمندی به‌جای گذاشته است. یکی از بهترین آثار حدیثی آن مرحوم درباره امام عصر(عج) کتاب "منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر" است که در ضمن 10 فصل، 830 حدیث را با ذکر کامل سلسله سند احادیث تنظیم کرده است. آن مرحوم که از قریحه شعری خوبی هم برخوردار بود، در نجوای با صاحب العصر و الزمان اشعاری زیبا نیز سروده‌اند که یکی از آن‌ سروده‌ها را در زیر می‌خوانیم: یا امام العصر ما زانِ توایم بنده انعام و احسان توایم برنمی‌داریم سر از خاک درت تا ابد بر عهد و پیمان توایم در صراط مستقیم بندگی پیرو ارشاد و برهان توایم پُر شود از فتنه، گر روی زمین بیم نَبوَد چون غلامان توایم پیشه ما عشق و شوق کوی تو است چاکرانه سر به فرمان توایم هر کسی مطلوب و معشوقی گرفت ما گرفتار و پریشان توایم هر کسی را علت و بیماری است ما همه بیمار هجران توایم دردمندانیم از سوز فراق جملگی محتاج درمان توایم مُلک دنیا گر همه از آنِ ماست ریزه‌خواران سَر خوان توایم ور چو خورشیدیم بر اوج سپهر ذره‌ای از مهر رخشان توایم "لطفی صافی" بگو با وجد و شوق یا ولیّ عصر ما زان توایم!
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    درود بر شخصیت انقلابی آیت الله مبشر کاشانی که در پیام تسلیت ، به محضر مبارک نایب امام زمان ، مقام معظم رهبری ، ارتحال آیت الله صافی را تسلیت گفتند پشتیبانی معظم له از امامین انقلاب ستودنی است و سایر شخصیت ها باید مانند ایشان از مقام معظم رهبری حمایت کنند. دوستان قرائت نماز میت برای حضرت آیت الله صافی فراموش نشود لطف الله فرزند محمد جواد التماس دعا