یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تجدید بیعت مدیران حوزوی با آرمان‌های حضرت امام(ره)

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه، گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، جمعی از مدیران مرکز مدیریت حوزه های علمیه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان های امام و رهبری تجدید بیعت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، به تشریح فعالیت‌های دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه در راستای آشنایی حوزویان و مدیران با دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه روحیه انقلابی گری در حوزه پرداخت و گفت: از آرمان‌های رهبر بزرگ انقلاب آن است که تمام حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم انقلابی بماند که یکی از مصادیق آن، دغدغه انقلابی گری داشتن و بصیرت سیاسی است.

وی افزود: دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه نیز افزایش این دغدغه و دانش، برنامه ریزی های لازم را انجام می‌دهد. طبعاً حوزویان نیز گستره عام است که شامل طلاب، اساتید حوزه، کارمندان، مدیران، ائمه جماعات، وعاظ، خطبا و روحانیون فعال در نهادهای مختلف است، ولی در این بین مدیران مرکز مدیریت حوزه علمیه که زمامدار اداره فعالیت‌های حوزه هستند در خط مقدم هستند که باید دانش سیاسی آنها افزوده شود.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه، بیان کرد: برخی مدیران به دلیل فعالیت‌های اجرایی ممکن است کمتر نسبت به مسائل انقلابی بتوانند فعالیت داشته باشند، ولی دفتر اجتماعی سیاسی برنامه‌هایی را طراحی کرده است که مدیران و اساتید و طلاب در قم و استان‌های دیگر، زمین‌های تقویت دغدغه و دانش سیاسی داشته باشند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های هفتگی که در این زمینه برنامه ریزی شده است، بازدید حوزویان از مراکز مهم کشور و استان است. از این جمله می‌توان به برنامه شش هفته‌ای بازدید از موزه آسیب‌های اجتماعی دادگستری قم اشاره کرد که هر پنجشنبه چهل نفر از مدیران با این مباحث آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار کرد: دومین فعالیت، بازید از مراکز فعال و بازدید از دستاوردهای نظام اسلامی است که هم باعث می‌شود که مدیران و فعالان حوزوی با این فعالیت‌ها آشنا شوند و هم اینکه سیاه نمایی‌های دشمن محو می‌شود.در این زمینه برنامه بازدید از برخی مراکزی چون صنایع موشکی و هوافضا بود که با حضور ۴۰ نفر از مدیران برگزار شد.

وی، اظهار کرد: بازدید از سازمان انرژی اتمی در تهران برنامه‌ای بود که همزمان با آغاز ایام الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی هم انجام شد که در این رابطه مدیران حوزوی با انواع بهره برداری‌های انرژی اتمی ما در سه عرصه پزشکی، کشاورزی و انرژی و سوخت آشنا شدند که بسیار شگفت آور بود. مثلاً در بخش دارو مشاهده کردیم که ایران تا سی سال قبل هیچ تولیدی از انرژی هسته‌ای نداشته است و امروز با تولید پنجاه نوع داروهای پرتویی و رادیویی توانسته است رتبه چهارم را در دنیای بدست آورد و نود درصد انواع رادیو داروها را تولید کند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه، گفت: امروز سی و پنج نفر در برنامه حضور داشتند و طبعاً مدیران نیز باید با هماهنگی با دفتر اجتماعی سیاسی اعلام آمادگی حضور کنند، زیرا سازمان انرژی اتمی می‌توانند هر ماه میزبان مدیران و فعالان این حوزه باشند.

وی بیان کرد: بازدید از موزه عبرت از دیگر برنامه‌های ما است که در این عرصه مدیران و طلاب می‌توانند از نزدیک آثار فداکاری بزرگان حوزه و انقلاب برای پیروزی این انقلاب عظیم را مشاهده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تبریک ایام الله دهه فجر و تاکید بر شناخت شخصیت حضرت امام (ره) و شناساندن ایشان به نسل جوان، گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، مدیران حوزوی به زیارت حرم حضرت امام (ره) مشرف شدند که علاوه بر قرائت فاتحه و زیارت نامه، با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha