یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/ حجت الاسلام نصیری‌نژاد گفت: بازسازی اندیشه دینی ناب توسط روحانیت در دهه اخیر منتهی به انقلاب که چندین سال بود توسط دشمنان اسلام سرکوب می‌شد، باعث پذیرش شکل‌گیری یک حکومت در قالب نظام دینی توسط مردم بود.

حجت‌الاسلام حاتم نصیری‌نژاد، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و روحانیون مبارز و بصیر که نقش بیداری ملت را داشتند، به پیروزی رسید و این پیروزی تحولات مهمی را در آن دوران در منطقه و جهان به وجود آورد و همچنان این تحولات ادامه داشته و امواج خروشان این تحولات در غرب و شرق گسترش پیدا کرده است.

وی افزود: بازسازی اندیشه دینی ناب توسط روحانیون مبارز در دهه اخیر منتهی به انقلاب، که چندین سال بود توسط دشمنان اسلام سرکوب می‌شد، باعث پذیرش شکل‌گیری یک دولت در قالب نظام دینی توسط مردم بود.

حجت الاسلام نصیری‌نژاد، کادرسازی و تربیت را وظیفه حال حاضر روحانیت دانست و افزود: روحانیون مبارز و انقلابی زیر نظر حضرت امام خمینی (ره)، با آگاهی بخشیدن به مردم و روشن کردن آنان به کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی می‌پرداختند و در نهایت به وسیله همین نیروهای تربیت شده به افشاگری در مورد شرایط نابسامان جامعه می‌پرداختند، تا جایی که این افراد تربیت شده تا پای جان از مکتب انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره) دفاع کردند و برخی از آنان به درجه رفیع شهادت رسیدند.

تهاجم ترکیبی

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان گیلان با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در مورد تهاجم ترکیبی افزود: امروز ملت و کشور ما در یک صحنه جنگ قرار ندارد، بلکه به فرموده رهبر انقلاب اسلامی: (در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های مختلف ازجمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی تهاجم ترکیبی کنیم که در این زمینه اهل فکر و اقدام به‌خصوص مسئولان، موظف به تلاش هستند.) یعنی در همه زمینه‌ها کشور در صحنه جنگی قرار دارد.

وی ادامه داد: هر عاقلی در بحث جهاد این نتیجه را می‌گیرد که یک راه وجود دارد و آن هم حفظ مملکت از دست یاغیان است. در جهاد تبیین هم که رهبر انقلاب فرمودند: («جهاد تبیین» یک فریضه است. «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که می‌تواند [باید اقدام کند]؛ و حالا عرض خواهم کرد که مسئولین در این زمینه بیشتر موظّفند.) یک راه وجود دارد و آن هم خود ما باید جهاد تبیین را انجام بدهیم و کسی خارج از کشور برای گفتن واقعیت و روشن کردن مردم آستین بالا نمی‌زند، اما برای تخریب چهره انقلاب خیلی‌ها خارج از کشور آستین بالا زده‌اند.

نقش روحانیت در شکل‌گیری و تدام انقلاب

حجت الاسلام نصیری‌نژاد ادامه داد: علت فریضه دانستن جهاد تبیین توسط رهبر انقلاب را می‌توان در فرمایش خود حضرت آقا مشاهده کرد که می‌فرماید: (امروز یک سیاست قطعیِ رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و معاند اسلام این است که واقعیّت‌ها را تحریف کنند، و مشغولند؛ دائم دارند کار تحویل می‌دهند در تحریف واقعیّت‌ها و دروغ‌پردازی؛ خبرهای مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها -دروغ‌های حرفه‌ای، دروغ‌هایی که نشسته‌اند و روی آن کار کرده‌اند و حساب کرده‌اند- مَشوب می‌کنند و آمیخته می‌کنند و چهره‌ی زشت و فاسد رژیم طاغوت را بزک می‌کنند و آرایش می‌دهند، و هزاران جنایت و خیانتی را که آن‌ها کردند پوشیده نگه می‌دارند. این چهره‌ی خبیث و زشت و سرتاپا جنایتِ ساواک را هم حتّی می‌خواهند تزئین کنند و آرایش کنند و به شکل دیگری نشان بدهند! یعنی مأمورِ آن روز ساواک که شاید بدنام‌ترین چهره در کشور بود، خاطره‌نویسی می‌کند و طوری حرف می‌زند که کأنّه ساواک - [یعنی] مرکز شکنجه و مرکز ظلم و مانند این‌ها- یک چهره‌ی روشنِ منوّری دارد. متقابلاً در مورد انقلاب، هر چه می‌توانند چهره‌ی انقلاب را، چهره‌ی امام را، فعّالیّت‌های این چهل سال را مخدوش می‌کنند.)

وی ادامه داد: نقشه راه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است و اگر از عهده جهاد تبیین به خوبی بر بیاییم، تحقق بیانیه گام دوم هم به خوبی اتفاق خواهد افتاد، چرا که جهاد تبیین را می‌توان یکی از الزامات تحقق این بیانیه دانست.

نقش روحانیت در کرونا

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان گیلان در مورد فعالیت‌های کرونایی روحانیت گفت: روحانیت در مبارزه با ویروس منحوس کرونا، نشان داده‌اند که همچنان در بزنگاه‌ها پای کار انقلاب و خادم ملت هستند.

وی ادامه داد: روحانیت از اوایل ورود کرونا به کشور که اسفند ۱۳۹۸ باشد، پا به پای پرستاران و کسانی که در این راه جانفشانی می‌کنند، با تشکیل گروه‌های جهادی به کمک آنان شتافتند.

حجت الاسلام نصیری‌نژاد افزود: در ایامی که متأسفانه برخی از خانواده‌ها حاضر نمی‌شدند جنازه عزیزان خودشان را غسل و کفن کنند، گروه جهادی روحانیون بود که به میدان آمدند، تا آداب اسلامی را انجام دهند و همچنین این ورود روحانیت، روحیه‌ای به کادر درمان و خانواده‌های معزای کرونایی می‌داد.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله این انقلاب با دست با کفایت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای به صاحب اصلی برسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha