یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
مشاعره رضوی

اولین جشنواره مشاعره علوی به مناسبت ولادت با سعادت امام علی (ع)، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سینما کانون بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اولین جشنواره مشاعره علوی به مناسبت ولادت با سعادت امام علی (ع) شامگاه دوشنبه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در سینما کانون بوشهر برگزار شد.

تیمور یزدان شناس در این مراسم اظهار داشت: ما باید از همه ظرفیت‌های هنری برای بیان و ارائه معارف اهل بیت علیه الاسلام و استفاده کنیم و شعر یکی از هنرهای اثرگذار و ماندگار همه ادوار تاریخی است.
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بوشهر ادامه داد: در همین راستا، بر اساس برنامه‌ریزی هری صورت گرفته دبیرخانه دائمی مشاعره علوی در استان بوشهر در بنیاد بین‌المللی غدیر دایر شده است و در دهه امامت و ولایت (دهه غدیر) میزبان مشاعره علوی سراسر کشور هستیم.

دبیر مشاعره علوی استان بوشهر افزود: بنیاد بین‌المللی غدیر مناقب و فضائل مولا امیرالمومنین (ع) را تحت عنوان تقویت و تدریس نهج‌البلاغه و سایر موضوعات در استان بوشهر دنبال می‌کند و شبکه وسیع ارتباطی ایجاد کرده است.

یزدان شناس بیان کرد: همه اشعار قدیم و جدید مرتبط با مولا علی بن ابی طالب (ع) و همچنین اشعار جدید در مشاعره ها به کتاب تبدیل خواهد شد که از شاعرهای علاقه مند تقاضامندیم در این خصوص به دبیرخانه مشاعره علوی استان بوشهر مراجعه کنند.

در ادامه این جشنواره مشاعره، دو گروه ۵ نفر شرکت داشتند، اشعار متعددی با موضوع امام علی (ع) قرائت شد و همچنین از مفاخر ادبی استان، آقایان فتحی و احمدی فر و خانم معصومی داوری این جشنواره به عهده داشتند.

در پایان، فاطمه آذرشب و مریم کوه پیما از گروه اول، مژده موجی و ریحانه خالقی از گروه دوم به مرحله نهایی راه یافتند که خانم‌ها فاطمه آذرشب و مریم کوه پیما از طرف هیئت داوری به عنوان نفرات اول و دوم جشنواره انتخاب شدند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha