یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ دوره آموزشی روحانیون و ائمه جماعات ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام پورعلی با تصریح بر این که وهابیت در بسیاری از موارد سلفی‌ها را نیز کافر می‌دانند، گفت: بسیاری از نظریه‌پردازی‌های جریان سلفی مخالف وهابیت هستند و امروز وهابیت با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تفرقه بین مسلمین است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام وحید پورعلی امروز در جلسه آموزشی طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مساجد ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، با بیان این‌که وهابیت نه تنها شیعه که بسیاری از جریان‌ها و مذاهب اهل سنت را هم کافر می‌داند و قائل به تکفیر آن‌هاست، اظهار داشت: بارها مفتی‌های وهابی علیه الازهر مصر بیانیه صادر کرده‌اند.

وی، ظاهر گرایی را یکی دیگر از اعتقادات وهابیت عنوان کرد و افزود: وهابیت همه احادیث و آیات قرآن را حمل بر ظاهر می‌کند و بر اساس این نظریه خداوند را جسم دانسته و برای آن دست و پا تصور می‌کند!.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، جهاد در برابر کشورها و جوامع غیر اسلامی را از اندیشه‌های سلفی دانست و ادامه داد: سید قطب به عنوان یکی از بزرگترین علمای جریان سلفی معتقد بود کشورهای غیر اسلامی کافر هستند و لذا باید همه کشورهای اسلامی با کفار به جهاد برخیزند و امروز وهابیت آن را به مسلمین هم تعمیم داده و مخالفین خود را کافر دانسته و جهاد علیه آن‌ها را واجب می‌داند.

وی با تصریح بر اینکه وهابیت در بسیاری از موارد سلفی‌ها را نیز کافر می‌دانند، گفت: بسیاری از نظریه‌پردازی‌های جریان سلفی مخالف وهابیت هستند و امروز وهابیت با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تفرقه بین مسلمین است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha