سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه / امام جمعه بندرعباس گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند که بیش از ۵۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی جامعه معلول بیکاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بندرعباس که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به سلسله بحث‌های اجتماعی خطبه‌ها، اظهار کرد: بیکاری پایه بسیاری از آسیب‌ها در جامعه است، به طوری که بسیاری از کارشناسان معتقدند که بیش از ۵۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی جامعه معلول بیکاری است.

وی عنوان کرد: در اسلام «کار» به حرام، مستحب، مکروه، مباح و واجب تقسیم‌بندی شده است. در افعال اسلام، خدای متعال حرام را منع کرده است مانند تولید و توزیع مواد مخدر. برخی به این فعل نیز واژه «کار» اطلاق می‌کنند و می‌گویند فلان کار را دارم، اما نفس این فعل حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: برخی از کارها مثبت هستند و اگر انسان جنبه الهی نیز به آن بدهد، بسیار مؤثر خواهد بود. فعالیت برای عمران و آبادانی جامعه و فعالیت‌های کارآفرینی از این قبیل کارها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که انجام کار مباح تأثیری بر زندگی ندارد، تصریح کرد: انسان اگر به هر عمل مباحی، رنگ الهی بزند و نیت خدایی را واردش کند، مستحب خواهد شد و ارزش آن بالا خواهد رفت.

وی، با ذکر این نکته که در اسلام ۲ دسته روایات وجود دارد، بیان کرد: در برخی از روایات تاجر حبیب خداوند و بار دیگر فاسق تعبیر شده است. این امر نشان دهنده این است که نوع کار و نوع انجام کار بسیار اهمیت دارد.

ماه رجب، بهار سالکان الهی است

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به اهمیت ماه رجب، تشریح کرد: ساده گذشتن از کنار ماه رجب غفلتی نابخشودنی است و باید نهایت استفاده را برای تطهیر خود از این ماه ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ماه رجب، ماه بهار برای سالکان الهی است، مطرح کرد: مبحث یک حقیقت است و پیام مقاومت را به همراه دارد. به مبحث نباید به عنوان یک تاریخ و قصه نگاه کرد، چراکه پیامی به همراه دارد.

راه امت‌سازی از مقاومت می‌گذرد

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام از همان روزهای آغازین بعثت، اصل مقاومت را به مؤمنان تعلیم داد و آنان را نسبت به این موضوع آگاه کرد که نمی‌شود بدون مقاومت به بعثت رسید. چراکه این بعثت، تحریم اقتصادی، جنگ احزاب و شکنجه‌ها و … را به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با تاکید بر این نکته که باید به ابعاد کاربردی بعث پرداخته شود، ابراز کرد: پیام بعثت این است که مؤمنان باید برای تحقق اهداف کمربندهای خود را محکم ببندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، حقیقت پیام بعثت را برای امت‌سازی اسلام دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در جهان اسلام امت‌سازی کنیم، تنها با مقاومت شدنی است مانند اصحاب پیامبر. باید به همانگونه مقاومت و دفاع کنیم.

‏‬ نفوذ نیروهای انقلابی در قلب دشمن در دستور کار باشد

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که دشمن با تمام توان خود در تار و پود نظام اسلامی رخنه و نفوذ کند، تشریح کرد: در دوران امامت امام کاظم (ع) نیروهای انقلابی در دل دشمن نفوذ می‌کردند و به اینگونه نبود که نیروهای انقلابی در خطر نفوذ باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان اینکه ائمه نیروهای انقلابی را در دل دشمن نفوذ می‌دادند، مطرح کرد: امام کاظم (ع)، امثال علی بن یقتین‌ها را در قبل حاکمیت سیاسی هارونی نفوذ می‌دادند. این امر باید در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: امروز در جهاد تهاجمی علیه دشمن، نه تنها در حوزه امنیت و نه تنها در حوزه نهادهای نظامی بلکه در تمام ابعاد مانند دانشگاه‌های دشمن، مراکز فرهنگی و تصمیم‌گیری دشمن، باید نیروهای انقلابی نفوذ کنند و بتوانند برای تحقق انقلاب اسلامی فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به سفر رئیس جمهور به قطر، ابراز کرد: سیاست‌هایی که در این دولت اتخاذ شده است به خوبی در حال پیشرفت است و سفر آقای رئیسی به قطر نیز فصل جدیدی از روابط را ایجاد می‌کند و فضای اعتماد را در میان کشورهای منطقه ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: کشورهای همسایه ایران فهمیدند که امروز با اتکای به صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسیر امنیت و آرامش خود را تأمین کنند. هر کجا که این منبع فساد حضور پیدا کرده است با خودش ناامنی و آشوب را به همراه آورده است. این رژیم اول باید امنیت خود را تأمین کند بعد مدعی تأمین امنیت کشورهای دیگر شود.

هم‌افزایی قوای سه‌گانه، حلال مشکلات کشور است

وی، با اشاره به آزادسازی مناطق ساحلی شمال و جنوب کشور، بیان کرد: اقدام بسیار خوب و ارزشمندی به دستور رئیس جمهور در سراسر کشور انجام شد که تمام رسانه‌های به ظاهر بی طرف خارجی در برابر او سکوت کردند.

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: آزادسازی فضاهایی که تحت سلطه دولت‌مردان بود به مردم واگذار شد. این اقدام بسیار مبارک و ارزشمند بود که دستاوردهای خوبی را به همراه داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: اولین دستاورد این اتفاق نشان داد که اگر سران قوا ظرفیت‌های خود را به کار گیرند و با یکدیگر همراهی کنند، قطعاً اتفاقات بزرگی در راستای انتفاع عمومی رقم خواهد خورد.

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که حضرت آقا امروز از ما خواستن در مقابل دشمن در تمام ابعاد در جنگ ترکیبی، حالت تهاجمی به خود بگیریم، بیان کرد: مهم‌ترین بخش این جهاد ترکیبی در حوزه رسانه تعریف می‌شود.

وی با با بیان اینکه این نکته که امروز باید با توطئه‌های دشمن آگاه باشیم، عنوان کرد: امروز شبهه افکنی در جامعه یکی از افعال و تهاجمات دشمن است و باید با جهاد تبیین با این شبهه افکنی‌ها مقابله کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: دشمن سعی دارد از طریق ابزارهای خود مانند رسانه و القائات کاذب، کاری کند که جامعه در زمین او بازی کند. در جهاد تبیین باید به مردم نشان داده شود که بازی دشمن چیست تا در زمین دشمن بازی نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: دشمن امروز در تلاش مرعوب کردن و ترساندن جامعه است. فرقی هم ندارد؛ در هر حادثه‌ای اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی این عمل را دنبال می‌کند. چراکه می‌خواهند دل جامعه را خالی کنند.

وی، با اشاره به این نکته که جهادگران باید برای مقابله با تهاجم دشمن وارد میدان شوند، بیان کرد: دشمن از رسانه استفاده می‌کند و ما نیز باید ضد این موضوع متناسب با خودش پاسخ دهیم یعنی از طریق رسانه وارد جنگ با دشمن شویم.

امام جمعه بندرعباس، ضمن تاکید بر این نکته که جهل جامعه در موضوعات مختلف از طریق جهاد تبیین باید از برده شود، تشریح کرد: اگر جهل نسبت به موضوعات مختلف در جامعه وجود نداشته باشد، دشمن نمی‌تواند از روزنه‌ها استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: دشمن در تلاش است که محاسبات مسئولین، مردم و نخبگان را تغییر دهد و اخلال در محاسبات آن‌ها ایجاد کند تا دچار اشتباه در محاسبات و تصمیم‌گیری شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha