شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
نجفی

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ساخت سریال‌هایی که در آن اقتدار نیروهای امنیتی تصویر می شود جزو اولویت‌های برنامه سازی است، زیرا صلابت کشورمان در آن تصویر می شود.

قربان نجفی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: من در چند کار پلیسی که در آن قهرمانان مأموران امنیتی یا اطلاعاتی بودند حضور داشتم، اما نمی‌دانم چرا اسم این تولیدات را سریال‌های امنیتی گذاشته‌اند؟ این نامگذاری‌ها به عقیده من درست نیست، چون اگر این امر صحیح بود اصلاً نباید چنین کارهایی از تلویزیون پخش می‌شدند.

وی افزود: اگر چنین نامگذاری را صحیح بدانیم باید سریالهای پلیسی را هم کارهای امنیتی بدانیم، چون پلیس نیز از امنیت جامعه دفاع می‌کند. این توضیح را دادم تا بگویم با نامگذاری‌های اشتباه در این رابطه مرتکب خطا نشویم. جدا از این موضوع من تولید این قبیل آثار را بسیار ضروری می‌دانم، چون در آن صلابت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تصویر می‌شود و همین عامل باعث می‌شود مخاطب احساس امنیت و آرامش داشته باشد.

این بازیگر ادامه داد: در همه جای جهان ساخت تولیداتی که در آن قهرمان نیروهای امنیتی هستند یکی از اقدامات ویژه است، چون به واسطه آن صلابت نیروهای خود را نشان می‌دهند. برای مثال در آمریکا چنین آثاری بسیار تولید می‌شود، حتی در برخی از کارهایشان خود را محکوم می‌کند تا در نهایت نتیجه لازم را در پایان بگیرند. نکته عجیب اینکه ما آن آثار را می‌خریم و در تلویزیون پخش می‌کنیم و ناخودآگاه آنها را به نوعی تبلیغ می‌کنیم.

وی در پایان گفت: نکته انتهای اینکه اگر ما حواسمان را بیشتر معطوف به این کار نکنیم اجازه خواهیم داد، مخاطب نسل جوان جذب کارهای خارجی شوند، اتفاقی که تأثیرات مخرب روانی خواهد داشت. برای همین توصیه می‌کنم از کارهای خوب داخلی نظیر «خانه امن» یا «گاندو» حمایت شود ما نیز داشته‌های خود را به خوبی در معرض دید مردم قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha