چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
مولوی سلامی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله خسروشاهی یک شخصیت علمی به دور از تعصب و دگر پذیر بود که اگر ما چنین افرادی را بیشتر در جامعه داشتیم به امر وحدت خیلی کمک می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مولوی نذیر احمد سلامی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب، امروز در وبینار «مرد میدان تقریب» که به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله سید هادی خسروشاهی برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله خسروشاهی یک شخصیت بسیار برجسته و از رجال علم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آیت الله خسروشاهی یک شخصیت علمی به دور از تعصب و دگر پذیر بود که اگر ما چنین افرادی را بیشتر در جامعه داشتیم به امر وحدت خیلی کمک می‌شد.

سلامی گفت: اولین آشنایی من با ایشان که به وسیله نوشته‌هایش در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی بود و در آن زمان در پاکستان طلبه بودم و در کراچی به خانه فرهنگ ایران برای مطالعه و یاد گرفتن زبان فارسی رفت و آمد داشتم.

نذیر احمد ادامه داد: در آنجا مجله مکتب اسلام که از قم منتشر می‌شد را دیدم. وقتی این مجله را برداشتم نگاهم به نوشته‌های آیت الله سید هادی خسروشاهی جلب شد و بعد از آن پیوسته هر شماره از مجله مکتب اسلام که به آنجا می‌آمد را مطالعه می‌کردم و برداشتم این بود که این شخص یک انسان ارزشمند و تقریبی و دگر پذیر و انسانی است که می‌شود از معلومات و نوشته‌های ایشان در ارتباط با وحدت امت اسلامی و زدودن تعصبات خشک و جاهلی استفاده کرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که در پاکستان بودم و تا زمان پیروزی انقلاب همواره به خانه فرهنگ رفت و آمد داشتم و آشنایی من با تفکرات و نوشته‌های آیت الله خسروشاهی با مطالعه نوشته‌های ایشان روز به روز اضافه می‌شد. بعد هم که به ایران آمده و در تهران در مجمع تقریب عضو بودم، چون در دانشگاه مذاهب تدریس می‌کردم با استاد خسروشاهی دیدارهای متعدد داشتم و از صحبت‌های وی بهره بردم.

نذیر احمد سلامی گفت: آیت الله خسروشاهی یک شخصیت علمی به دور از تعصب و دگر پذیر بود که اگر ما چنین افرادی را بیشتر در جامعه داشتیم به امر وحدت خیلی کمک می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: آیت الله خسروشاهی از دنیا رفته، اما افکار و اندیشه‌های وی پیرامون وحدت امت و دگرپذیری و سعه صدر باقی مانده و دوستان و افراد تقریبی و افرادی که به دور از تعصبات خشک و جاهلانه هستند می‌توانند از نوشته‌های وی استفاده کنند و با بهره‌گیری از تفکرات ایشان در امر وحدت امت اسلامی بهره ببرند.

خداوند ایشان را با انبیا و اولیا محشور کند و در آخرت به مقام والا برساند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha