یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
مبعث و احیای هویت زنان

حوزه/ استاد مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: مبلغان دین اسلام با تأسی از سیره و آموزه‌های نبوی، جایگاه رفیع دختران در دین مبین اسلام را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست فرهنگی با محوریت «بعثت پیامبر (ص) و احیای هویت زن در جامعه» با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، خانم فاطمه سوسرایی با اشاره به روایت «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» از پیامبر (ص)، اظهار داشت: تزکیه به معنای تغییر افکار، عقاید و رفتار نادرستی است که انسان را از حقیقت دور می‌سازد، بنابراین انسان برای دستیابی به خودسازی لازم است تا از آموزه‌های نبوی درس گیرد.

وی به تشریح وضعیت زنان در عصر جاهلیت پرداخت و گفت: مردم بر اساس جهل و نادانی، برای زن ارزش و شخصیتی قائل نبودند و حتی دختران خود را زنده به گور می‌کردند، اما رسول اکرم (ص) با آداب و رسوم غلط جاهلی مبارزه کردند و به زن ارزش و کرامت بخشیدند.

استاد حوزه خواهران افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) هویت‌بخشی به زنان را محور کار خویش قرار دادند و جامعه بانوان را از ظلم و منجلابی که در جامعه جاهلی گرفتار شده بودند، نجات دادند و شخصیت و هویت واقعی زن را احیا کردند.

وی با اشاره به روایتی دیگر از پیامبر (ص)، محبت، تکریم و احترام به زن را از آموزه‌های نبوی برشمرد و تصریح کرد: تکریم بانوان نشانه بزرگواری و اهانت به آنان نشانه بی‌شخصیتی و فرومایگی افراد است.

سوسرایی با بیان این‌که امروز در جوامع اسلامی آثاری از افکار جاهلی وجود دارد و برخی از خانواده‌ها از تولد دختران احساس نارضایتی می‌کنند، خاطر نشان کرد: مبلغان دین اسلام با تأسی از سیره و آموزه‌های نبوی، جایگاه رفیع دختران در دین مبین اسلام را تبیین کنند.

وی تکریم زن از سوی پیامبر (ص) را نشان دهنده جایگاه ویژه زنان در دین اسلام دانست و گفت: جامعه بانوان می‌توانند با رعایت موازین اسلامی در جامعه حضور یافته و در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha