یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
پژمانفر

حوزه/نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی و... ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را نشان دهند و حاکمیت هم در این خصوص وظیفه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در اجلاس مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی و... ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را نشان دهند و حاکمیت هم در این خصوص وظیفه دارد که ظرفیت تربیت نیروی انسانی را فراهم کند و علاوه بر آن باید پشتیبانی نیز در این زمینه‌ها انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مثلا وقتی گفته می‌شود بانکداری و معاملات پولی و بانکی باید مبتنی بر ربا نباشد بلکه در کنار این سخن راهکار و مدلی ارائه شود و نمی‌توانیم بدون دادن راهکار فقط از آن سخن بگوییم؛ می بایست برای آن جایگزین در نظر گرفته شود. این موضوعی است که سال هاست با آن مواجه هستیم و در همین زمینه نیز به مجلس شورای اسلامی طرحی را ارائه کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با اشاره به اینکه مسئولیت ایجاد گفتمان دینی و انقلابی بر عهده حوزه‌های علمیه است، افزود: امروز گفتمان انقلاب اسلامی که پرچم آن در ایران برافراشته شده، باید از طریق حوزه‌های علمیه پشتیبانی شود که اگر این امر به صورت تام و اکمل صورت نگیرد به طور قطع در این مسیر به نتایجی که برای آن هزینه کردیم نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا اجزای این گفتمان و مسائلی که به عنوان تنها راه برای نجات بشر از بن‌بست‌های پیش‌رو که با آن مواجه است مدل و الگو ارائه کند و این، کار حوزه‌های علمیه است.

معاون اسبق آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در مسیر تولید علم و اجرای مدل و الگو باید بتوانیم نیروی انسانی مناسبی را تربیت و وارد میدان عمل کنیم که این امر از مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی همچنین گفت: حوزه علمیه خراسان مجموعه فاخری است که متاسفانه نتوانسته همه ظرفیت‌های خودش را در مسائل ملی و کشور نشان دهد که باید این ظرفیت‌ها رونمایی و از آن برای ورود به عرصه حل و فصل مسائل استفاده شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مشهد و کلات تصریح کرد: براساس تدبیری که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری داشتند حوزه علمیه خراسان بزرگ شامل خراسان شمالی، جنوبی و رضوی به عنوان مجموعه‌ای مستقل در نظر گرفته شد که باید این ظرفیت در کنار شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و مجموعه‌های مختلف دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر اقداماتی همچون پیگیری بیمه طلاب، بسته‌های معیشتی، اینترنت، جلسات با نمایندگان را از جمله فعالیت‌های خود و همکاران حوزوی اش در خصوص امور طلاب برشمرد و خاطر نشان کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha