چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ برگزاری دوره مقدماتی  آشنایی با مهارت‌های ترک گناه در اسلام به میزبانی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای

حوزه/ کسی که پشت چراغ راهنمایی کُند راه برود و بگذارد که مردم پشت چراغ‌قرمز بمانند و معطل بشوند و یا گذاشتن زباله‌ درب خانه‌ همسایه‌ها حق‌الناس هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اهواز، دوره مقدماتی آشنایی با مهارت‌های ترک گناه در اسلام، به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان و به میزبانی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز ، در روز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، برگزار شد.

در این دوره حجت‌الاسلام‌ حصاری، ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، اظهار داشت: متأسفانه در صداوسیمای ما فلان هنرپیشه‌ی معروف و یا فلان بازیکن فوتبال به‌عنوان الگوی جوان موفق مطرح می‌شود و به نظر می‌آید که ما نتوانستیم حضرت علی‌اکبر را به جامعه و بخصوص به جوانان معرفی کنیم که این مطلب ناشی از عدم شناخت کافی ما نسبت به حضرت علی‌اکبر(ع) است و جا دارد در این زمینه مطالعات زیادی انجام دهیم تا بتوانیم باافتخار آن حضرت را به جهان معرفی کنیم.

وی، در ادامه به بیان مصادیق حق‌الناس پرداخت و بیان داشت: آزار و اذیت مردم از مصادیق حق‌الناس است، مانند کسی که پشت چراغ راهنمایی کُند راه برود و بگذارد که مردم پشت چراغ‌قرمز بمانند و معطل بشوند و یا گذاشتن زباله‌ درب خانه‌ همسایه‌ها حق‌الناس هستند و انسان اگر بخواهد گناه را کنار بگذارد باید از تمامی مصادیق این کار دوری کند.

حجت‌الاسلام‌ حصاری، افزود: یکی از مهارت‌های ترک گناه مشارطه است؛ مشارطه یعنی اینکه انسان با خود شرط ببندد که محرمات الهی را ترک کرده و واجبات الهی را انجام دهد چراکه شیطان و سربازانش تمام سعی خود را می‌کنند تا انسان را به گناه بیندازند پس باید انسان به‌سختی تلاش کند تا به گناه نیفتد البته اگر انسان تنها یک روز از گناه کردن دوری کند چنان لذتی را تجربه می‌کند که دیگر هیچ‌وقت سراغ گناه نمی‌رود.

این دوره تا چهارشنبه مورخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ ادامه داشته و میزبانان بعدی دوره مدارس علمیه ولی عصر(عج) و فاطمیون اهواز هستند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha