چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/شعر یکی از مهمترین ابزار انتقال پیام است که به صورت عمیق در روح و جان مخاطب اثر می گذارد.

سیده رقیه فرحبخش دانش آموخته سطح ۲ مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: به لطف خداوند و عنایت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در جشنواره ملی «عید تا عید» با موضوع فعالیت‌های مهدویت، رتبه اول رشته شعر را کسب کرده و در رشته عکس نوشته منتخب شدم.

وی ادامه داد: قطعا حضور یک بانوی طلبه به خاطر بار عاطفی که خدا در نهاد زن گذاشته، به عنوان یک شاعر می تواند تاثیر زیادی در جامعه داشته باشد، اما آنچه مهم است و به آن معتقد هستیم، عملکرد یک طلبه است که موجب اثر گذاری و نفوذ می شود.

فرحبخش اظهار کرد: شعر یکی از مهمترین ابزار انتقال پیام است که به صورت عمیق در روح و جان مخاطب اثر می گذار، قرآن به خاطر وزن و قافیه ای که در آیاتش وجود دارد، فوق نثرها و اشعار است و بالاتر از شعر روی مخاطب اثر دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر سلیقه هر نسل، امروزه در حوزه علمیه خواهران کانون هنر و رسانه ایجاد شود تا هر طلبه ای که داری انگیزه شعر یا زمینه ی هنری است، به صورت هدفمند آموزش داده شود.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرتضی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 0
    شعر همانند تیغ دولبه است، به عبارتی با بهانه تعمیق در کلام، مسیر انحرافی ایجاد نکنیم، زیرا شب نشینی با طعم شب شعر نُقل محافلی است که ذکر خدا را فراموش کرده اند
  • مصطفی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 0
    دست از سر مدارس علمیه بردارید، هنر ارزونی خودتون، هر چی میکشیم از بی بند و باری بازار هنر میکشیم
  • نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    به اسم شادی و هنر چه ها که نکرده و نمی کنند!
  • زهرا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    مُد شده، هر چیزی را می خواهند خراب کنند، با وصله هنر به سراغش می روند