یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی

حوزه/ حجت الاسلام میرتاج‌الدینی، با تاکید بر اینکه باید در همه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات، شعار سال باید محور قرار گیرد، اظهار کرد: هیچ‌گاه نظر ایشان این نبوده است که برای شعار سال یک ستاد جدید تشکیل دهند و یا اعتبار و پول خاصی اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، در ویژه برنامه «پابه‌پای بهار» رادیو گفت‌وگو، با موضوع شعار سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، شعار سال را بسیار راهبردی دانست و گفت: عمل به شعار سال یقیناً باعث پیشرفت اقتصادی و همه‌جانبه خواهد شد. شعارهای سال در حقیقت همواره به‌عنوان رهنمودهای کلان برای کشور محسوب می‌شود زیرا رویکرد مسئولین و مردم عزیز را برای حل مشکلات تعیین می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در همه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات، شعار سال باید محور قرار گیرد، اظهار کرد: هیچ‌گاه نظر ایشان این نبوده است که برای شعار سال یک ستاد جدید تشکیل دهند و یا اعتبار و پول خاصی اختصاص دهند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با بیان این موضوع که برای تحقق شعار سال نیازمند ابزار و امکاناتی هستیم که در کشور موجود است، عنوان کرد: در یک دهه گذشته تقریباً همه شعارها و نام‌گذاری‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی رویکرد اقتصادی داشته است که محور بیشتر آن‌ها تولید بوده است.

وی تولید و اشتغال را در سایه اقدامات دانش‌بنیان و فناورانه قابل دستیابی دانست و بیان کرد: وقتی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شوند هم شاهد اشتغال خواهیم بود و هم تولید قابل‌رقابت با کشورهای دیگر در عرصه‌های مختلف خواهد بود.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی با اشاره به رقابت در جهان در حوزه‌های اقتصادی و فناوری تصریح کرد: شرکت‌هایی می‌توانند به رقابت ادامه دهند و ماندگار شوند که تحقیق و توسعه را در دستور کار قرار دهند و فناوری‌های خود را به‌روز و دانش‌بنیان کنند. در حقیقت شرکت‌ها تنها در این شرایط می‌توانند هم‌ارزش افزوده داشته باشند و هم کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

این نماینده مجلس به توسعه روابط با کشورهای همسایه، منطقه و جهان در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: در این راستا شاهد تفاهمات و قراردادهای اقتصادی با کشورهای مختلف هستیم که این قراردادها بستر را برای فعالیت گسترده‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات محصولات آن‌ها بیشتر فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha