پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
زط

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، مهمترین دغدغه آیت الله سیدمهدی یثربی(ره) را رسیدگی به فقرا و مستمندان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین قمی، شامگاه جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در بزرگداشت شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله سیدمهدی یثربی(ره) در مسجد حبیب بن موسی کاشان، عدم وابستگی به دنیا، اخلاص در عمل، بی ریا بودن، ایمان به خدا و برکت در عمر را ویژگی های انبیاء و عالمان دینی دانست و گفت: هر کس دنبال گمنامی بیشتر بود، خداوند هم نامش را بیشتر بر سر زبان ها خواهد انداخت.

وی، به عدم وابستگی به دنیا، اخلاص در عمل و ایمان سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: بعد از رحلت امام راحل، تشییعی مانند تشییع پیکر سردار سلیمانی نداشتیم؛ بندگی خدا کردن و مردمی بودن، سردار سلیمانی را محبوب و جهانی کرد.

کارشناس مذهبی، زهد، تقوا، استقامت، صبر و ایمان به خدا را معیار نزدیکی به انبیاء دانست و ادامه داد: برپایی مراسم باشکوه پس از ۱۶سال از ارتحال یک عالم دینی مردم دار برای ما عمامه به سرهایی که ادعای هدایت جامعه را داریم باید درس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تاکید بر کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان و با بیان اینکه در این ماه عده ای با سفره های رنگین افطار می کنند و عده ای هم با سفره خالی افطار می کنند، گفت: کسی که با تنوع غذایی متحیر باشد چه غذایی را در سحر و یا افطار میل کند فردای قیامت باید جواب گرسنگانی که در سر سفره سحری و افطاری شان چیزی برای خوردن نداشتند را بدهد.

وی، با تاکید بر دادن افطاری به نیازمندان و خویشاوندان در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) همیشه به حضرت علی (ع) می فرمود موقع افطار درب خانه را برای نیازمندان باز بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، با اشاره به برخی ویژگی های آیت الله یثربی(ره)، گفت: ایشان پس از پایان درس های حوزوی از قم به زادگاهش بازگشت و وظیفه هدایت دینی، تقویت و گسترش حوزه های علمیه، رونق نمازهای جماعت و ساماندهی امور اجتماعی مردم را بر عهده گرفت و همواره پناهگاه مردم بود.

وی، ساخت درمانگاه و مسجد، راه اندازی صندوق قرض الحسنه، حضور در جبهه های جنگ و پشتیبانی از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را از دیگر خدمات امام جمعه فقید کاشان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، مهمترین دغدغه آیت الله سیدمهدی یثربی(ره) را رسیدگی به فقرا و مستمندان دانست و ادامه داد: این عالم والامقام بیش از ۵۰ سال عمر خودش را خالصانه وقف رفع مشکلات نیازمندان و خدمت به مردم کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله یثربی(ره) یک انقلابی به تمام معنا بود و ارادت خاصی به امامین انقلاب داشت.

حسینی قمی، در ادامه حضور چشمگیر مردم در بزرگداشت امام جمعه فقید کاشان را پس از گذشت ۱۶سال بیانگر جایگاه رفیع ایشان عنوان کرد و افزود: خداوند سبحان مِهر این عالم را در دل قشرهای مختلف مردم جای داده و هیچ گاه خدمات ارزشمندش فراموش نخواهند شد.

وی، با بیان اینکه آیت الله یثربی(ره) دغدغه هدایت مردم و جوانان را داشت، خاطرنشان کرد: عالمان دینی که امروز نامشان مایه افتخار است به دعوت آیت الله یثربی، مبلغین شهرکاشان بودند.

حسینی قمی، با بیان اینکه مردم امروز هم علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی به عالمان دینی اعتماد می کنند، ادامه داد: مردم وقتی یک عالم دینی را دلسوز و خدمتگزار جامعه بدانند، حاضرند از همه هستی خود بگذرند.

وی در پایان عنوان کرد: بسیاری از شکایت ها، دعواها و نزاع های خانوادگی و اجتماعی که باید به دادگستری ارجاع داده می شد با میانجی گری و دلسوزی آیت الله یثربی(ره) حل و فصل می شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مومن IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    خدایش رحمت کند این عالم ربانی را.