پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
کد خبر: 1018596
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۲۳ فروردین:

* خلاصه‌ای از صوت:

➖ عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت زوجةالرسول، ام‌الزهراء، ام‌المؤمنین، حضرت خدیجه کبری (س)؛ بانویی که تمام هستی‌اش را، در راه خدا و خدمت به پیامبر خدا، فدا نمود و لایق سلام و مباهات خداوند گردید!

➖ یکی دیگر از «آیات‌المهدی» در قرآن کریم، آیه ٨۶ سوره هود است: «بَقِیتُ‌اللَّهِ خَیرٌ لَکمْ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنین»: «آنچه خداوند برای شما باقی گذارده، برایتان بهتر است، اگر ایمان داشته باشید»

➖ مفسرین بر اساس روایات اهل‌بیت (ع) از اسرار این آیه و لایه‌های درونی آن، پرده برداشته و آورده‌اند که مراد از «بَقِیة‌اللَّه» در این آیه، به‌طور عام، همهٔ اهل‌بیت (ع) و به‌طور خاص، آخرین ذخیره و حجت الهی، حضرت مهدی (عج) است! زیرا آن وجود شریف به خواست خداوند برای هدایت بشر، ذخیره و باقی نگه‌ داشته شده‌اند!

➖ امام صادق (ع) یکی از نام‌ها و القاب مبارک حضرت مهدی (عج) را «بقیةاللَّه» دانسته و توصیه نموده‌اند که در مواجهه با امام غائب، ایشان را به این نام سلام دهید: «السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ‌اللَّهِ فِی أَرْضِه» و سپس آیه ٨۶ سوره هود را تلاوت نمودند؛ (بحارالأنوار، ج ۴۶، ص ٢۵٩)

➖ نفهمیدن این حقیقت که ائمه اطهار خیر مطلق هستند (بَقِیتُ اللَّهِ خَیرٌ لَکمْ) و قدرناشناسی مردم در رابطه با اهل‌بیت (ع) سبب شد تا برای حفظ آخرین ذخیرهٔ الهی، چاره‌ای جز غیبت ایشان باقی نماند و جهان به بلای بزرگ «غیبت» گرفتار شود!

➖ بر اساس این آیه، هیچ‌گاه زمین خالی از حجت الهی نمی‌ماند و همواره خداوند، «بقیة‌اللَّه» را در زمین برای هدایت بشر، ذخیره و حفظ می‌نماید!

برای دریافت متن کامل، اینجا را کلیک نمایید.

* سؤال:

طبق روایات اهل‌بیت (ع)، «بقیة‌اللّه» در آیه ٨۶ سوره هود، به چه معناست؟

۱. به طور عام، همه‌ی اهل‌بیت (ع)، «بقیة‌اللّه» هستند؛
۲. به طور خاص، «بقیة‌اللّه»، آخرین ذخیره و حجت الهی، حضرت مهدی (عج) هستند؛
۳. هر دو مورد صحیح است.

شرکت کنندگان پاسخ مسابقه را به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر محمد مولوی نژاد IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    عالی