شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
فعالیت های فرهنگی حوزه علمیه خواهران دلوار

طلبه فعال فرهنگی مدرسه علمیه خواهران دلوار گفت: یک هئیت خاص فعالیت های بانوان در شهر رئیسعلی دلواری سال ها پیش پایه گذاری شد و در ماه مبارک رمضان، با رویکردی متفاوت، مجالس خاص کودک و نوجوان و جوانان را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طلاب مدرسه علمیه حضرت ام البنین سلام الله علیها دلوار، فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی را با شیوه های متفاوت آغاز کردند.

بتول احمدنیا، طلبه فعال فرهنگی و تبلیغی در این‌باره گفت: من معلم مقطع متوسطه دوم و مدرس دین و زندگی در مدارس آموزش پرورش هستم و خداوند افتخار طلبگی را به من عنایت کرده و تمام دغدغه هایم سرباز ولایت بودن است.

وی ادامه داد: با عنایت اهل بیت علیهم السلام یک هئیت خاص فعالیت های بانوان در شهر رئیسعلی دلواری سال ها پیش بنا و در ماه مبارک رمضان، با رویکردی متفاوت، مجالس خاص کودک و نوجوان و جوانان با برنامه های مناسب سنشان برگزار می گردد و محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان به آنان اختصاص داده شده است که با تعدادی از طلاب، فعالیت های برنامه ریزی شده در حال اجراست.

فعال فرهنگی با اشاره به اینکه مراسم هایی برای عموم بانوان نیز برگزار می شود، اما اهداف اصلی ما در این ماه مبارک رمضان به کودکان و نوجوانان اختصاص داده ایم، بیان کرد: ما سعی کرده ایم محتواهای مفید و خاص آنان را ارائه دهیم که عامل جذب کودکان باشد و دو هئیت به نام زوار الرقیه برای دختران ۱۰ ساله و هئیت عبدالله بن الحسن برای پسرها زیر ۸ ساله تاسیس و برنامه خاص آنان برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

احمدنیا یادآور شد: جلسات بعد از ظهر با وصل نمودن آن به اذان مغرب، نماز جماعت با ایجاد انگیزه برگزار می گردد و همچنین افطاری تدارک داده می شود و دورهمی خاطره انگیزی از ماه مبارک رمضان ترتیب داده می شود. برخی روزها در کنار ساحل دریا جمع شده و برنامه در آنجا در فضای باز اجرا می شود.

وی اظهار کرد: با ایجاد لحظات شاد و به یادماندنی، برای روزه اولی ها، هدایایی اهدا خواهد شد. همچنین اردوهای تفریحی در نظر گرفته ایم تا بعد از ماه مبارک رمضان این مجالس را برای نوجوانان و جوانان با برنامه متغییر ادامه دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha