دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
ة

حوزه / امام جمعه آران وبیدگل گفت: رشد و توسعه هر کشوری بستگی به جمعیت جوان آن دارد چرا که جمعیت پیر، شکنندگی بیشتری نسبت به جمعیت جوان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، نود و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل امروز با موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل در این نشست اظهار داشت: در سال‌های آینده با یک چالش جدی به نام کاهش جمعیت مواجه خواهیم بود، که زنگ خطر بسیار بزرگی برای جامعه ما خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه، اما متاسفانه در عمل اقدام جدی صورت نگرفته، بنابراین با توجه به اهمیت این مسئله انتظار می‌رود اعضای شورا در ادارات خود گام‌های اساسی برای ایجاد زمینه‌های لازم فرزندآوری و ازدواج جوانان را بردارند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات در این حوزه به دلیل مسائل مالی نیست، گفت: عدم فرهنگ سازی مناسب در خصوص رشد جمعیت، یکی از عوامل کاهش جمعیت در کشور است و لذا ضروری است تا از فضای مجازی برای فرهنگ سازی رشد جمعیت به نحو احسن استفاده شود.

حجت الاسلام سلیمانی یادآور شد: پیگیری حمایت دولت از خانواده‌ها خصوصا تسهیل در ازدواج و برگزاری کارگاه‌های مختلف با هدف آشنایی بیشتر با تاثیر فرزندآوری و تامین نیازهای خانواده‌های دارای فرزند، از برنامه‌های مناسب برای فرزندآوری است.

امام جمعه آران وبیدگل در پایان تصریح کرد: رشد و توسعه هر کشوری بستگی به جمعیت جوان آن دارد چرا که جمعیت پیر، شکنندگی بیشتری نسبت به جمعیت جوان دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha