دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام دیرباز

حوزه/ دانشگاه ها باید در تبیین مهدویت کانون باشند، لذا در این امر هدف را ترویج فرهنگ مهدویت در دانشگاه ها بدانیم و وظیفه ما است که در این زمینه در دانشگاه‌ها فعالیت داشته باشم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم در نشست شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم که در محل ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد، گفت: دانشگاه ها باید در تبیین مهدویت کانون باشند، لذا در این امر هدف را ترویج فرهنگ مهدویت در دانشگاه ها بدانیم و وظیفه ما است که در این زمینه در دانشگاه‌ها فعالیت داشته باشم.

وی در ادامه با بیان نقش بانوان در فرهنگ سازی جامعه، ابراز داشت: بانوان در زمینه آگاهی بخشی جریان مهدویت نقش موثری در جامعه و خانواده دارند، چه بسا شکل گیری جامعه مهدوی از خانواده مهدوی صورت می پذیرد، لذا نیاز است کارگروهی در این زمینه فعال شود.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر زن و مرد، پایه یک خانواده مهدی یاور را بنا کنند، قطعاً فرزندانی منتظر و مهدوی یاور نیز خواهند داشت که زمینه ساز ظهور می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز تصریح کرد: مهدویت و اندیشۀ ظهور امام مهدی(عج) بخش مهمی از عقاید اسلامی به حساب می‌آید که بر اساس بشارت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) میان تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی شکل گرفته است و احادیث مربوط به حضرت مهدی(عج) در بسیاری از کتاب‌های معروف اهل‌سنت نیز آمده است و با دقت کافی در این احادیث می‌بینیم که بین دو مذهب تشیع و تسنن مشترکاتی در زمینه تعالیم مهدویت بین اهل سنت و شیعه وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئلۀ مهدویت و عقیده به حضرت مهدی منتظر(عج) در میان مسلمانان اهمیت زیادی دارد. این موضوع اختصاص به شیعه ندارد، بلکه اهل‌سنت در این موضوع به طور عموم با شیعه موافقت دارند و روایات زیادی که به حد تواتر معنوی می‌رسد، دربارۀ حضرت مهدی(عج) نقل می‌کنند.

رئیس دانشگاه قم در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به نیاز مخاطب در زمینه آگاهی بخشی باید به مخاطبان اهل سنت توجه شود لذا باید کارگروهی در این زمینه فعال باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha