پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام سید محمدحسین راجی

حوزه/ حجت الاسلام راجی گفت: امید واژه ای است که رهبر معظم انقلاب همواره به آن تاکید می کنند و امید، انسان را به حرکت وا می دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمدحسین راجی در دومین روز همایش هیئت های محوری و برگزیده کشور در موضوع « امیدبخشی از منظر رهبر معظم انقلاب با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب» تاکید کرد: امید واژه ای است که رهبر معظم انقلاب همواره به آن تاکید می کنند و امید، انسان را به حرکت وا میدارد.

وی افزود: امروز تمام رسانه های غربی و دشمنان امید مردم ما را هدف قرار داده اند و متأسفانه باید بگویم که تا حدی هم موفق شده اند؛ متأسفانه موج ناامیدی در بین مردم دیده می شود.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: ریشه ای ترین جهادی که حضرت آقا در بیانیه گام دوم می فرمایند امید است؛ حال سوالی که پیش می آید این است که ما به چه دلیل باید به آینده این نظام امید داشته باشیم؟ این حجم از مشکلات آیا امید را در دل ما زنده نگه می دارد؟ برای این سوال دلیل هایی وجود دارد.

حجت الاسلام راجی یادآور شد: نخستین دلیل، نصرت الهی است؛ هر قوم و هر گروهی که دین خدا را یاری کرد، خدا هم انها را یاری می کند؛ نوح در دل کشتی، ابراهیم در دل آتش، یوسف در چاه، موسی در یک قدمی غرق شدن و در پشت سر او ابرقدرتی مانند فرعون، عیسی در صلیب و پیامبر اسلام در داخل غار و در محاصره دشمنان مسلح از نصرت الهی برخوردار شدند و خدای این پیامبران خدای ما هم هست.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب در سال های اخیر از نصرت الهی بسیار استفاده کرده اند؛ در پیروزی انقلاب خود انقلابیون باور نمی کردند که پیروزی حاصل شود؛ جنگ تحمیلی در شرایطی بود که تمام دنیا با ما در جنگ بودند؛ در جریان سوریه و جنگ های ۳۳ و ۲۲ روزه خداوند نصرت الهی را شامل حال ما کرد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: تا جایی که ما پای دین بمانیم نصرت الهی با ما است و زمانی که ما سست شویم، نصرت الهی از ما دور می شود.

حجت الاسلام راجی گفت: دومین نقطه امیدبخش نظام اسلامی دستاوردهای بی شماری است که در ۴۳ سال اخیر حاصل شد؛ از انقلاب علمی در بریتانیا تا تولید آن ۳۰۰ سال طول کشید و کشورهای دیگر در کمتر ۱۰۰ سال این اتفاق را تجربه نکرده اند؛ ما از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ به این تولید رسیدیم و سایر سال ها به دلیل ریل گذاری نادرست رها ماند، اما از این پس با ریل گذاری صحیح می توانیم زودتر به اهداف برسیم.

وی ادامه داد: اینکه ما در تولید علم پانزدهمین و در ثبت اختراع هفتمین کشور دنیا هستیم طبیعی است؟ در قبل از انقلاب ۴۶ درصد فقر داشتیم و به ۸ درصد رسیدیم و افزایش فقر ناشی از ۸ سال سوء مدیریت بود، نه ۴۳ سال.

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: دستاوردهای ما بی شمار است و درموضوع جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب فرمودند که در امپراطوری رسانه ای هیچ خبری از این دستاوردها نیست؛ ما چگونه هیئتی داشته باشیم که هیچ خبری از دستاوردهای نظام درآن نباشد؟

حجت الاسلام راجی تصریح کرد: سومین نقطه امیدبخش به سلامت عبور کردن از پیچیده ترین بحران های علم بود. ۱۷ هزار نیروی فداکار ما از مسئولین و متفکرین تا بدنه نخبگانی در ابتدای انقلاب ترور شدند و ما از آن بحران ها عبور کردیم.

ما از بحران هایی عبور کردیم که هر کدام می توانست یک کشور را زمین بزند

وی افزود: موج تجزیه طلبی درکشور از ۲۳ بهمن ۵۷ آغاز شد و نفوذی ها و منافقین به دشمنی کردن پرداختند؛ موج تحریم های اقتصادی و موشک باران جزیره های اقتصادی مهم مانند خارک، کارشکنی آمریکا در معاملات بین المللی ما، استقرار بحران های منطقه ای و پایگاه های نظامی آمریکا دورتا دور ایران و هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری او برای تکه تکه کردن خاورمیانه از جمله بحران هایی بود که ما پشت سر گذاشته ایم.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: چهارمین نقطه امیدبخش افول پیاپی و مدام دشمنان است؛ وضعیت ما و دشمنان را در ابتدای قرن جدید با ابتدای قرن گذشته مقایسه کنید و ببینید ما کجا بودیم و در حال حاضر کجا هستیم.

حجت الاسلام راجی بیان کرد: قطعی بودن نابودی رژیم صهیونیستی حرف ما نیست؛ هنری کیسینجر که تئوریسین بزرگ است، می گوید که اسرائیل چندسال سال آینده را نخواهد دید. مسئول اطلاعات امنیت آمریکا می گوید که نسل آینده اسرائیل، چیزی از این کشور نخواهد دید؛ حتی در برخی فیلم ها نیز عادی سازی نابودی اسرائیل را جار می زنند.
وی اضافه کرد: ده ها کتاب در آمریکا با عنوان افول این کشور نوشته شده و این در حالی است که ما در این سال ها بسیار قدرتمندتر شده ایم. .

حجت الاسلام راجی گفت: تمام کشورهای موفق از نردبان تولید بالا رفته اند؛ اما به محض اینکه خواستیم تولید کنیم، از دانشگاه به ما گفتند که مرزها را باز و تولید را رها کنید.

وی ادامه داد: پنجمین نقطه امیدبخش این است که ما مشکلات را در داخل حل کنیم؛ ششمین نقطه امیدبخش هم ظرفیت های بی شمار کشور برای حل مشکلات است؛ ظرفیت های طبیعی و انسانی در این کشور بسیار است. ظرفیت های طبیعی مانند منابع و معادن در ایران بی نظیر است؛ لطفی که خداوند به ما کرده خاص است. .

حجت الاسلام راجی تصریح کرد: درباره سرمایه انسانی ما هر جا به جوانان اعتماد کردیم، پیروز شدیم؛ در دهه های اخیر اعتماد به جوانان ما را به رشد رساند و هر جا که تفکر پیرمردان نجومی بگیر حاکم بود، ما عقب رفتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha