یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
هنر هفتم

حوزه/جای این اُمیدواری وجود دارد که در دولت سیزدهم با حمایت از جوانان دغدغه مند و انقلابی در پهنه ی هنر هفتم وطنی، زمینه ی مطلوب و مساعدی فراهم شود تا بدین طریق، به معنای واقعی کلمه شاهد رشد و اعتلای فرهنگ و هنر در کشور عزیزمان باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، چندی پیش محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر به یکی از استان ها، قول حمایت پنجاه درصدی از تولید فیلم های ارزان قیمت در کشور داد و در عین حال بر لزوم حمایت از جوانان در این زمینه تأکید کرد.

آن چه نگارنده را مُجاب به رقم زدن سطوری در این باره نمود، آن بود که با وجود تأکیدات مسئولان مبنی بر ضرورت حمایت از نسل جوان مؤمن و انقلابی در عرصه هنر هفتم، متأسفانه آن طور که باید و شاید حمایت های مالی در سال های گذشته در این باره محقق نشده است.

البته همین که متولیان ساحت فرهنگ و هنر به استان های مختلف کشور سفر کرده و خود را محدود به برگزاری نشست های پرسش و پاسخ با حضور هنرمندان آن هم در پایتخت نمی کنند، بسیار ارزشمند است، کما این که از دولت مردمی جز این هم انتظار نمی رود، اما با این وجود باید توجه داشت که بسنده کردن به این مسایل کافی نیست چرا که حمایت در میدان عمل می تواند زمینه ساز ارتقای سطح انگیزه و اُمید جوانان کاربلد، انقلابی و علاقه مند به هنر و فرهنگ باشد، خاصه آن ها که می خواهند در عرصه فیلم سازی و سریال سازی فعالیت کرده و به حول و قوه ی الهی در این زمینه با داشتن نیروی محرکه جوانی و شادابی، پخته و حرفه ای شوند.

زمینه سازی برای انجام کار باکیفیت هنری و فرهنگی در عین توجه به مضمون و محتوای غنی و البته عنایت به ایجاد جذابیت های مشروع و معقول، یکی از مهم ترین بایسته ها در این زمینه به شمار می رود که از جوانان مؤمن و انقلابی عرصه هنر هفتم و فعالیت های تلویزیونی و ساخت آثاری چون فیلم کوتاه و ... برمی آید.

نظارت و هدایت در این خصوص البته می بایست به شکل توأمان صورت گیرد تا از هدر رفت بیت المال جلوگیری به عمل آمده و شاهد بهره وری حداکثری باشیم.

به تعبیر مقام معظم رهبری، زبان هنر از موثرترین و کارآمدترین زبان‌ها است و لذا باید در مقام اهتمام نسبت به مطالبه حضرت آقا مبنی بر جهاد تبیین به طور ویژه و شاخص از این زبان استفاده کرد.

این را هم بدانیم که یکی از علل اصلی کاهش آمار مخاطبان سینما و تعطیلی برخی از سالن‌های نمایش در سینماهای کشور در طول چند سال اخیر، کم‌توجهی به مقوله سبک زندگی ایرانی و اسلامی در هنر هفتم وطنی بوده است و حال آن که با حمایت هدفمند از نسل جوان مؤمن و انقلابی می توان به رفع این نقیصه، به طور جدی همت گماشت.

امید آن که در دولت سیزدهم با حمایت از این جوانان دغدغه مند و انقلابی، زمینه ی مطلوب و مساعدی فراهم گردد که بدین طریق، هم شاهد رشد و اعتلای فرهنگ و هنر در کشور باشیم و هم این که ذائقه مردم و نسل جدید به تدریج به سمت ارزش ها و آرمان های انقلابی و دینی اصلاح گردد که اگر این گونه شود به یاری حق تعالی خواهیم توانست بر بخش قابل توجهی از آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز فائق شویم.

سید محمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha