چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نماز عید قربان در سنندج

حوزه/ خطیب نماز عید قربان سنندج گفت: همه مردم مسلمان ایران برای رؤیت هلال ماه تابع حکومت اسلامی باشند و اعلام عید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ما ملاک باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا مختار فرجی در خطبه های نماز عید سعید قربان که در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: حج را باید فرصتی مغتنم برای یادآوری انسجام، برادری و وحدت مسلمین دانست.

خطیب نماز عید قربان سنندج گفت: مسلمین باید اختلافات همدیگر را کنار بگذارند و به ید واحده تبدیل شوند تا شاهد ارتقاء و اقتدار جهان اسلام در برابر دشمنان باشیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت نامساعد برخی از کشورهای مسلمان معلول نبود وحدت و اتحاد است، عنوان کرد: دشمن هر از فرصتی برای ضربه زدن به وحدت و انسجام مسلمین استفاده می کنند، لذا همه باید در برابر این توطئه هوشیار باشیم.

ماموستا فرجی افزود: همه مردم مسلمان ایران برای رؤیت هلال ماه تابع حکومت اسلامی باشند و اعلام عید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ما ملاک باشد.

خطیب نماز عید قربان سنندج خاطرنشان کرد: مسئله ای که همواره برخی از افراد بیان می کنند اختلاف در رؤیت هلال ماه در کشورهای مسلمان است، باید بدانیم که این رؤیت در هر کشوری به علت شرایط خاص همانند ویژگی های جغرافیایی در بحث افق خورشید متفاوت است، لذا نباید اجازه دهیم که این موضوع ساده با برگزاری خودسرانه نماز عید قربان، فطر و... به دست آویز دشمنان وحدت جهان اسلام تبدیل شود.

وی گفت: حج به عنوان یک الگوی بسیار بزرگ در بحث وحدت برای مسلمین مطرح است، امروز این الگو نسبت به گذشته باید بیش از پیش تقویت شود تا ان شاء الله شاهد تحقق وحدت جهان اسلام در برابر کفار و دشمنان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha