دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
1

حوزه/ به منظور گسترش تبادلات علمی و فرهنگی مراکز دانشگاهی و حوزوی ایران و عراق کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با مشارکت بنیاد بین المللی اربعین از اساتید عراق برای بازدید از مجامع علمی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با مشارکت بنیاد بین المللی اربعین به منظور گسترش تبادلات علمی و فرهنگی مراکز دانشگاهی و حوزوی ایران و عراق و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی و فناوری قریب ۴۰ نفر از اساتید برجسته هیئت علمی و مسئولین دانشگاه های عراق از جمله دانشگاه های کربلا، بغداد، کوت، مستنصریه، بصره، میسان، ذی قار، قادسیه، واسط، امام حسین، امام صادق و مسئول فرهنگی بنیاد بین المللی کربلا به ایران صورت گرفت.

قرار شد جلسه مشترک با رئیس و مسئول نهاد نمایندگی رهبری و معاونین و مدیران دانشگاه صنعتی قم برگزار گردد .

در این جلسه با تأکید بر اشتراکات دینی و مذهبی و همسایگی دو ملت ایران و عراق بر ضرورت ارتباطات علمی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی تا کید داشتند و خواستار برنامه ریزی و اجرای پروژه های صنعتی، تبادل استاد و دانشجو، دوره های آموزشی، پژوهش های علمی و فرصت های مطالعاتی مشترک گردیدند.

همچنین با توجه به توانمندی‌های علمی دانشگاه صنعتی قم به بازپروری ایده های نو و تبدیل آنها به فناوری با استفاده از اساتید برجسته بین المللی و صاحب کرسی در دانشگاه های کشورهای جهان تاکید کردند.

در پایان از قسمت‌های مختلف دانشکده های مهندسی مکانیک، فنی و مهندسی و برق و کامپیوتر و کارگاه های آنها بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha