جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مسیری که شیعه در اطاعت و ولایت امام علیه السلام اتحاذ کرده صحیح ترین راه و مورد اجماع علمای شیعه و سنی است و مصداق عروة الوثقی است که در قرآن بدان اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در همایش تجلیل از فعالان غدیر که در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، با اشاره به فضیلت‌های امام علی علیه السلام در روایات، اظهار داشت: در روایات بیان شده است که هر کس فضیلتی از امام علی علیه السلام را نقل کند، بنویسد و یا گوش کند خداوند تمام گناهان او را می بخشد و ذکر امیرالمومنین(ع) عبادت است.

وی افزود: بر اساس روایت فوق تمام کسانی که در ایام غدیر در خصوص امام علی علیه السلام فعالیتی انجام داده و مطالبی را نوشته و گفته‌اند مورد رحمت و مغفرت خداوند متعال قرار می‌گیرند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: ولایت امام علی علیه السلام شرط نجات است. حضرت در نهج‌البلاغه بیان می کنند که هیچ کس بدون شناخت اهل بیت وارد بهشت نمی شود و اهل آتش هم کسانی هستند که حق اهل بیت را انکار و اهل بیت نیز آن‌ها را فراموش می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که در غدیر فعالیت داشتند مردم را در جهت حرکت به سمت بهشت و مسیر ولایت کمک کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: فضیلت‌های امام علی علیه السلام قابل کتمان نیست و حتی علمای اهل سنت نیز بدان معترف هستند. البته عده‌ای از روی عناد به کتمان حقیقت روی آورده‌اند.

وی عنوان داشت: مسیری که شیعه در اطاعت و ولایت امام علیه السلام اتحاذ کرده صحیح ترین راه و مورد اجماع علمای شیعه و سنی است و مصداق عروة الوثقی است که در قرآن بدان اشاره شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha