سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
موکب پیامبر اعظم

حوزه/ در نخستین روز از افتتاح موکب «پیامبر اعظم(ص)» مدرسه علمیه خاتم الانبیاء (ص) سنندج شاهد استقبال باشکوه و بی نظیر زوار حسینی از استان‌های شمالی و شمال غرب کشور از این موکب هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، با برپایی موکب «پیامبر اعظم(ص)» مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) سنندج شاهد اسکان و پذیرایی از بسیاری زوار حسینی از استان‌های دیگر کشور هستیم و همه این زائرین از خدمات و پذیرایی روحانیون و طلاب در این موکب ابراز رضایت می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمد نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: به همت مدرسه خاتم الانبیاء(ص) سنندج موکب «پیامبر اعظم(ص)» در ابتدای ورودی این شهر برپا شده است.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء (ص) سنندج با اشاره به اینکه موکب «پیامبر اعظم(ص)» روزانه ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۵ هزار زائر حسینی را دارد، گفت: خوشبختانه با برپایی موکب در ورودی شهر سنندج شاهد استقبال بی‌نظیر و بسیار خوب زائران استان‌های شمالی و شمال غرب کشور از این موکب هستیم، زیرا طبق نظرات زائرین، همه آنها از امکانات این مکان ابراز رضایت کرده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء (ص) سنندج تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های موکب «پیامبر اعظم(ص)» به جزء امکانات رفاهی و پذیرایی این است که این موکب اولین موکب در مسیر زائرین شهرهای شمالی و شمال غرب کشور می‌باشد و همین امر باعث این استقبال بی‌سابقه شده است.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: همچنین بسیاری از زائرین از تبریز در این موکب اسکان و مورد پذیرایی قرار می‌گیرند، چرا که اولین موکب برای زائرین آذربایجان شرقی همین موکب «پیامبر اعظم(ص)» می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) سنندج یادآور شد: فعالیت موکب «پیامبر اعظم(ص)» مدرسه علمیه خاتم الانبیاء (ص) سنندج تا ۲ روز بعد از اربعین حسینی نیز کماکان ادامه خواهد داشت.

موکب «پیامبر اعظم(ص)» مناسب و در شأن زوار اربعین حسینی است

کیوان محبی، از زوار حسینی و اهل شهر تبریز که در موکب «پیامبر اعظم(ص)» مدرسه خاتم الانبیاء(ص) اسکان یافته است با اشاره به امکانات رفاهی این موکب، اظهار داشت: امکانات رفاهی برای اسکان و پذیرایی در موکب «پیامبر اعظم(ص)» بسیار مناسب و در شأن زوار اربعین حسینی است.

این زائر حسینی گفت: استقبال گرم و با محبت خادمین در این موکب باعث تقویت روحیه زوار حسینی شده که جای دارد از متولیان و بانیان این موکب که مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) سنندج می‌باشد، به نمایندگی از مردم تبریز و دیگر زوار تشکر کنم.

تلاش‌های ارزنده طلاب و روحانیون در موکب پیامبر اعظم(ص) سنندج

خانم پورمرادی نیز از دیگر زوار حسینی است که به صورت خانوادگی در راهپیمایی اربعین حسینی حضور پیدا کرده و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: محل ایجاد و برپایی موکب «پیامبر اعظم(ص)» در بهترین مکان شهر سنندج می‌باشد و همین امر باعث شده بیشتر زوار کربلا در این موکب اسکان پیدا کنند.

وی افزود: همچنین تلاش‌های طلاب و روحانیون در امر خدمت رسانی و پذیرایی از زوار اربعین حسینی بسیار ارزشمند است و این نشان می‌دهد که روحانیون و طلاب همیشه در امور دینی و فرهنگی پیش قراول بوده و هستند.

گفتنی است موکب «پیامبر اعظم(ص)» امسال به همت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) سنندج در ابتدای ورودی این شهر دایر شده و به خاطر موقعیت ویژه‌ای که دارد و از سوی دیگر تلاش جهادی طلاب در خدمت رسانی به زائرین حسینی، با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی زوار روبرو شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha