جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام محمد علی لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: حفظ تمامیت ارضی کشور، دغدغه جدی اقوام و طوایف ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لیالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر این که کشور ما علیرغم داشتن فرهنگ ها و خرده فرهنگ های متنوع و نیز وجود اقوام و مذاهب و طوایف گوناگون، دارای یک هویت قوی ملی و اسلامی است، ابراز داشت: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون، همه اقوام و طوایف کشور اعم از کرد و لر و عرب و بلوچ و آذری و... بارها در مقام عمل ثابت کرده اند که علاقه مند و دلبسته این آب و خاک و نظام اسلامی هستند به نحوی که حفظ تمامیت ارضی کشور جزو دغدغه های جدی آنان به شمار می رود.

وی با بیان این که همه اقوام و طوایف کشورمان بخشی از هویت ایران اسلامی بزرگ را تشکیل می دهند، افزود: واقعیت آن است که جریانات تجزیه طلب از خارج از کشور مدیریت می شوند، کما این که به تعبیر مقام معظم رهبری در قضایای اخیر و تحولات مربوط به شمال غرب و جنوب شرق کشور دیدیم که آن ها با ایران قوی و مستقل دشمنی دارند و لذا هیچ وقت دلسوز مردم کرد و بلوچ و غیره نبوده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: دقیقاً از همین روست که هر از چندی و به بهانه های مختلف ملاحظه می کنیم که دشمنان و عوامل آن ها برای خدشه وارد کردن به عظمت و ابهت ایران اسلامی در پی اختلاف افکنی قومیتی، زبانی و مذهبی در گوشه و کنار ایران اسلامی هستند.

وی همچنین بیان داشت: دشمن باید بداند که اقوام و طوایف ایرانی اعم از کرد و بلوچ و دیگران پاره های تن ایران اسلامی بزرگ و عزیز هستند، چه آن که آن ها با وجود رهبری حکیم و دوراندیش و مردمی بصیر و انقلابی از این توطئه ها و فتنه انگیزی ها راه به جایی نخواهند بُرد، کما این که تاکنون نیز با وجود شرارت های بسیار، نبرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha