جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
فریدن

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در جمع ائمه جماعات فریدن و داران در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) حاضر شد و نظرات، پیشنهادات و مشکلات آنان را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کوچک‌زاده، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان صبح امروز در راستای سلسله نشست ها و بازدید میدانی، به شهرستان فریدن و داران رفت

در این سفر نیم‌روزی حجت الاسلام مجتبی کوچکزاده، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان به همراه معاونین خود در جمع ائمه جماعات شهرستان فریدن و داران حاضر شد و در نشستی صمیمانه نظرات، پیشنهادات و مشکلات ائمه جماعات را در انجام رسالت دینی شنید و به برخی از آنها پاسخ داد.

حجت الاسلام مجتبی کوچکزاده، در جمع ائمه جماعات در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) ضمن تبریک هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: دنیای اسلام با فراموشی غدیر خم دچار خسران شد،اکنون ما باید با یادآوری و گرامیداشت ولایت اهل بیت و امامت حضرت صاحب الامر(عج) از وقایعی مثل عاشورا جلوگیری کنیم.

وی همچنین حضور پرشور جوانان و نوجوانان و فعالیت پایگاه های بسیج را از امتیازات یک مسجد برشمرد و گفت:با تقویت پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی در مساجد، باید باعث جذب جوانان مومن و انقلابی به مسجد بشویم، این کار علاوه بر با نشاط شدن مساجد، باعث برگزاری هر چه بهتر برنامه های فرهنگی خواهد شد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، اساس ساخت مسجد را «تقوا» خواند و افزود:مساجد نه بر اساس محله و قومیت و اعتبار که بر اساس «تقوا» باید بنا شوند، همانند مسجد قبا که طبق آیه ۱٠۸ سوره توبه«لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقْوَیٰ» لقب «تقوا» به خود گرفت.

مشکلات مساجد و ائمه جماعت فریدن و داران بررسی شد

حفظ معنویت در هر منطقه بر عهده مسجد

در این نشست، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی، امام جمعه فریدن وضعیت فرهنگی این شهرستان را تشریح و معنویت مردم این منطقه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

امام جمعه فریدن با اشاره به نقش معنویت در جامعه گفت: حفظ معنویت در هر منطقه بر عهده مسجد بوده و ایفای این نقش مهم بر عهده ائمه جماعات و هیئات امنا مساجد است.

وی همچنین فتنه ها و آشوب های اخیر را نشانه نفوذ دشمن در اذهان بچه ها و جوانان دانست و افزود: جبهه دشمن با تمام توان وارد میدان شده و قداست شکنی می کنند، لذا این امر، وظیفه ما را برای دفاع از دین دو چندان خواهد کرد، باید ساماندهی و احیاء مساجد را در اولویت قرار دهیم.

مشکلات مساجد و ائمه جماعت فریدن و داران بررسی شد

فعالیت ۶۳ مسجد در شهرستان فریدن

در ادامه حجت الاسلام حیدر علی همتی، مسئول امور مساجد شهر داران، آماری از مساجد فعال شهرستان فریدن و مجموعه های فرهنگی ارائه داد.

وی کل مساجد شهر داران را ۱۱ مسجد و شهرستان فریدن را ۶۳ باب عنوان کرد و افزود: همه مساجد شهرستان فریدن و شهر داران دارای امام جماعت بوده و و درزمینه اقامه نماز جماعت فعال هستند اما با وجود جمعیت ۴٠٠ هزار نفری شهرستان فریدن و جمعیت ۳٠ هزار نفری شهر داران با کمبود مسجد مواجه هستیم.

در ادامه د، حجت الاسلام غلام حسین رنجبر، دبیر زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ضمن اهمیت و ضرورت رسیدگی به محرومین تصریحکرد: یکی از وظایف مهم و کلیدی ائمه جماعات پرداختن به امور اجتماعی و رسیدگی به امور فقرا و مستمندان است، این کار موجب محبوبیت ائمه جماعات و به تبع آن موجب تاثیرگذاری هر چه بیشتر یک روحانی در محله و منطقه خواهد شد.

مشکلات مساجد و ائمه جماعت فریدن و داران بررسی شد

مشکلات مساجد و ائمه جماعت فریدن و داران بررسی شد

مشکلات مساجد و ائمه جماعت فریدن و داران بررسی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha