یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
نشست بانوان

حوزه/ مسئول هیئت انصار ولایت یزد گفت: در سال های بعد از دفاع مقدس تفکر لیبرالیسم در کشور حاکم بوده و به تبع آن مسئول و مدیر انقلابی تربیت نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد در نشست تبیینی وقایع اخیر جامعه و پاسخ به پرسش های خواهران خادم هیئت انصار ولایت که شب گذشته برگزار شد در ابتدای سخنان خود به آیات ۱۳۹تا ۱۴۱ آل عمران اشاره کرد و گفت: این آیات در زمان جنگ احد نازل شد و زمانی که مسلمانان ابتدا پیروز شدند ولی بعد به طمع جمع‌آوری غنیمت از امر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله سرپیچی کرده و شکست خوردند.

وی افزود: در این آیات خداوند متعال ایمان را شرط غم و اندوه نداشتن و برتری می داند، چرا که حتی اگر پیامبر هم از دنیا برود، خدای او هست و مؤمنین وظیفه دارند همیشه و در هر شرایط ایمان خود را حفظ کنند.

مسئول هیئت انصار ولایت خاطرنشان کرد: جنگ بین حق و باطل همیشه در طول تاریخ بوده است و بروز فتنه‌ها به خاطر سنت «تمحیص»؛ یعنی جدا شدن حق و باطل و نابودی باطل است؛«لِیُمَحِصَ الله الذین امَنوا وَ یَمحَقَ الکافرین».

مهدوی نژاد در پاسخ به سؤال یکی از بانوان شرکت کننده که «وظیفه ما در برابر کشف حجاب در جامعه چیست؟» اذعان کرد: کسانی که مشخص است هدفمند و سازماندهی شده کشف حجاب کرده و دنبال آشوب هستند، با در نظرگرفتن شرایط و نبود ضرر جانی حتمی، شما هم تذکر لسانی بدهید و بگذرید. ولی در برابر افرادی که مغرض نیستند و جاهل هستند ابتدا تعلیم و آموزش بعد تذکر و امربه معروف کنید.

وی بیان کرد: در امر به معروف و جهاد تبیین ما باید با مجهز بودن به بیان قوی و اطلاعات درست در فضای مجازی فعال باشیم و با مطالعه کتب حدیثی، نهج‌البلاغه و فرمایشات رهبری و با کسب توانایی تحلیل حداقل پاسخگوی اطرافیان خود باشیم.

سخنران مراسم، ادامه داد: در سال های بعد از دفاع مقدس تفکر لیبرالیسم در کشور حاکم بوده و به تبع آن مسئول و مدیر انقلابی تربیت نشده است.

فعال فرهنگی با تأکید بر نقش حضور حداکثری مردم و نیروهای انقلابی به عنوان پشتوانه هر حرکت مؤثر و انقلابی خاطرنشان کرد: اگر حضور نیروهای انقلابی در آئین نماز جمعه و جلسات هفتگی هیئت هر چه بیشتر و پررنگ‌تر باشد، امام جمعه و مسئول هیئت پشتوانه حمایتی قوی تری دارد و در مطالبه گری از مسئولان شهری اعم از استاندار، فرماندار، شهردار و... اثر قابل توجه دارد.

وی، با بیان این که با توجه به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام که طولانی شدن فتنه از حاکم جور بسیار بدتر است، ادامه داد: باید ابتدا هرچه سریعتر فتنه خاموش شود تا اوضاع مدارس و دانشگاه‌ها آرام شود و در تریبون آزاد به سئوالات آنها پاسخ داده شود.

مهدوی نژاد ابراز کرد: متأسفانه تفکر غربگرا اقتدار و شجاعت را از بعضی مسئولین گرفته و همین مانع جمع شدن فتنه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha