شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
تصاویر/ آیین افتتاحیه نشست "شهید طالبی" در قم

حوزه/ حجت‌الاسلام میرمحمدیان به سرمایه گذاری ویژه دشمن برروی حکمرانی مجازی و رسانه‌ای و ضرباتی که از این ناحیه وارد کرده است اشاره کرد و الگوی امامت ـ امت را نوش دارویی خواند که می‌تواند این فضای مسموم را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در نشست طلبه شهید مدافع امنیت زاهدلویی که با حضور راهیاران استانی بنیاد هدایت برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت فعالیت در شبکه امامت، اظهار داشت: فعالیت در این عرصه که رسیدن به حکمرانی اسلامی است بسیار اهمیت دارد.

مدیر عامل بنیاد هدایت با تأکید بر اینکه فضای مجازی تأثیر زیادی بر جامعه دارد، خاطرنشان کرد: دنیای حکمرانی امروزه مجازی شده و تربیت کودکان و نوجوانان، این فضا شده است و بچه ها در فضای دیگری رشد می‌کنند و دنیای آن ها با دنیای ما متفاوت است و لازم است با نوش دارویی فضا را عوض کنیم.

وی اضافه کرد: دشمن توانسته از طریق حکمرانی رسانه ای بر ذهن مردم کار کند و بعضی از کارهایی که در جامعه به شدت مذموم بوده را خوب جلوه دهد و در نهایت به عنوان نیاز جامعه و حق مسلم معرفی و ترویج کند.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با اشاره به روایات و احادیث عنوان کرد: امامت با اهداف ارزشمند و پذیرش قیام در راه خدا بسیار سخت است اما اگر در این راه یک نفر به دست شما در مسیر حرکت کند از هرچه آسمان و زمین در آن می‌تابد ارزشش بیشتر است.

مدیرعامل بنیاد هدایت وظیفه اصلی راهیاران را کمک به انبعاث برشمرد و گفت: برای تحقق این انبعاث فهم، انگیزه و شور، کنش جدی و برطرف کردن موانع نیاز است. اگر بتوانیم امامت را در لایه میانی در جامعه سریان دهیم مقدمات ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فراهم شده و موانع برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: سریان دادن امامت نیازمند مبعوث شدن انسان‌ها است؛ در فرآیند برانگیختن مهم این است که انسان‌ها خود را در هویتی که ساختاری و دستوری است نبینند و انبعاث بر اساس شور ولائی و انگیزه الهی و فهم دقیق اتفاق بیفتد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان با بیان ویژگی‌های شبکه امامت مطرح کرد: شبکه امامت با دیگر شبکه ها و صنف ها تفاوت بسیاری دارد و ما نمی‌خواهیم با ساختار سازی شبکه بسازیم بلکه می‌خواهیم با هویت بخشی آدم ها را کنارهم جمع کنیم.

مدیر عامل بنیاد هدایت به اجرای گعده ها اشاره و تصریح کرد: یکی از ابزارهای حرکت در این مسیر گعده است و ما بر این تاکید داریم که مدل گعده به درستی رعایت شود.

وی مدل امامت و ولایت را ارزشمند خواند و اظهار کرد: این نوع از شبکه سازی برای رسیدن به مدل امامت و ولایت است، همان‌طور که ما می‌گوییم امام مردم را باید امامت کند و نباید مدیریت و فرمانروایی کند او باید با محبت حرکت کند و مردم نیز به دنبال او حرکت کنند در شبکه امامت رابطه امام و مردم باید بر اساس کشش و محبت ولائی شکل بگیرد.

حجت الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: اگر بخواهیم بر اساس مدل امامت شبکه سازی ولائی صورت بگیرد باید ارتباط ولائی داشته باشیم و به همین علت باید در شبکه سازی امامان دقت کنیم که در این راستا یکی از اقدامات مدیریت گعده ها است، به نحوی که راهیار، امامان توانمند را در هر شهر و استان پیدا کند.

مدیر عامل بنیاد هدایت گفت: در آخرالزمان مدل ها به شدت به یکدیگر نزدیک هستند، برای مثال؛ مدل تسهیل گری به مدل امامت نزدیک است و تشخیص این تفاوت ها به یکدیگر نیازمند بصیرت خاص است.

وی در پایان از راهیاران استانی بنیاد هدایت خواست تا از نمایشگاه با دید نقادانه بازدید کنند و به ظرافت‌های آن دقت کنند و در این زمینه تاکید کرد: باید بفهمیم مدل تمدن اسلامی ظرافت‌هایی دارد که اگر آن ها را به درستی درک نکنیم ممکن است در آخرالزمان که حرف ها شبیه به هم هستند لغزش داشته باشیم و مسیر را اشتباه برویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha