یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
photo_2022-11-13_09-02-07.jpg

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: بر اساس سیره آن حضرت، تک تک خواهران طلبه بایستی برای تشکیل جامعه توحیدی بکوشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام‌ حسن باقری در همایش «طلیعه حضور» طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اردبیل که عصر یکشنبه در محل آستان مقدس امام‌زاده سیدصدرالدین(علیه‌السلام) اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه تعهد انسان نسبت به نبوت سبب می‌شود تا در مسیر نبی مکرم اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) گام نهد، گفت: بر اساس هدف، سیره و روش آن حضرت، خواهران طلبه بایستی تمامی ابزارهای تبلیغی را برای شکل‌گیری جامعه توحیدی به کار گیرند.

وی افزود: مهیا کردن جامعه برای تحقق امر ظهور بر عهده خواهران طلبه است، چراکه فلسفه شکل‌گیری انقلاب اسلامی هم آماده‌سازی بستر لازم برای امر فرج امام عصر(عج) بود همانطور که رهبر فرزانه انقلاب هم در بیانیه گام دوم انقلاب به این مسئله مهم اشاره کرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل با تاکید بر اینکه اسلام به علمی که در راه دین باشد اهمیت ویژه‌ای قائل است، بیان داشت: فراگیری علوم دینی ارزش و جایگاه انسان را والا می‌گرداند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری تصریح کرد: خواهران طلبه باید به این نکته دقت ویژه‌ای داشته باشند که در قبال دینداری مردم مسئولند پس بنابراین ابتدا باید به خودسازی پرداخته و سپس مردم را تربیت کنند.

وی به تبیین وظایف طلاب پرداخت و یادآور شد: سه مقوله مهم فهم در دین، عامل‌بودن و تبلیغ دین از وظایف اصلی خواهران طلبه است. بانوان حوزوی با تفقه در دین، عمل به آنچه آموخته و انتقال معارف الهی به مردم، به‌طور قطع در شکل‌گیری جامعه آرمانی و فراهم‌کردن زمینه ظهور اثر ویژه‌ای خواهند داشت.

خواهران طلبه برای تشکیل جامعه توحیدی تلاش کنند

خواهران طلبه برای تشکیل جامعه توحیدی تلاش کنند

خواهران طلبه برای تشکیل جامعه توحیدی تلاش کنند

خواهران طلبه برای تشکیل جامعه توحیدی تلاش کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha