چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام الهی راد

حوزه/ حجت الاسلام الهی راد گفت: دانش آموزان، دانشجویان، مدارس و دانشگاه های امروز مورد هدف دشمن برای انحراف جوانان هستند و این وظیفه حوزه های علمیه را سخت تر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام صفدر الهی راد امروز در همایش جهاد تبیین که با حضور طلاب خواهر و برادر خوی در سالن همایش اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد، با بیان این که در مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی باید اهل محاسبه و حساب و کتاب باشیم، اظهار داشت: رهبر انقلاب جهاد تبیین را در برابر نهضت تحریف دشمنان واجب فوری اعلام کردند و این مسئله مبنای قرآنی دارد و خداوند متعال در قرآن بیان فرموده است که مومنین در فتنه ها آزمایش و امتحان خواهند شد.

وی اضافه کرد: دشمن تا زمانی که اسلام، عدالت، ارزش ها و دیانت را از مردم نگیرد و نابود نکند، ساکت نخواهد نشست و لذا فتنه ها ادامه خواهد داشت چرا که نهضت تحریف دشمن هر روز بیشتر از گذشته قوت می گیرد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) تاکید کرد: دشمن با طرح مذاکره و ... به دنبال این است که ایمان، مقاومت، پایه های شناختی و معرفتی انقلاب و اندیشه های متعالی اسلام و امامین انقلاب را از بین ببرد و لذا برای رسیدن به این هدف دست به هر کاری می زند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان، دانشجویان، مدارس و دانشگاه های امروز مورد هدف دشمن برای انحراف جوانان هستند و این وظیفه حوزه های علمیه را سخت تر می کند.

حجت الاسلام الهی راد عنوان کرد: برای این که بتوانیم مفاهیم دینی و انقلابی را به نسل جوان کشور منتقل کنیم باید زبان آن ها را بفهمیم و لازمه آن مطالعه و ارتباط با قشر جوان است.

وی گفت: در فضای جامعه ای که هر روز به سمت پیشرفت علمی حرکت می کند نمی شود با روش های سنتی معارف را به جامعه جوان منتقل کرد و در جایی که دشمن از جهت نرم وارد می شود باید قبل از آن ما وارد بشویم و آن خطر را دفع کنیم و برای حملات فکری دشمن باید جواب فکری داد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) با تأکید بر لزوم مطالعه آثار شهید مطهری و تبیین آن به نسل جوان افزود: باید زیرساخت های فکری دینی و انقلابی جامعه را تقویت کنیم و دین قابل تغییر نیست و ریشه هایش محکم و استوار است و باید آن را به درستی به جامعه منتقل کنیم.

حجت الاسلام الهی راد در پایان گفت: ما طلاب به عنوان داعیه داران و علمداران دین که جانشین ائمه محسوب می شویم باید در مرحله اول پایه های فکری علمی خودمان را تقویت کنیم و در مرحله بعد آن را به صورت صحیح به نسل جوان و جامعه منتقل کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha