یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 1057163
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
تفسیر قران

حوزه/ نشست «سیر مطالعاتی تفسیر قرآن» در مدرسه علمیه خواهران زهرائیه(س) نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم گلشادی در نشست «سیر مطالعاتی تفسیر قرآن» در مدرسه علمیه زهرائیه (س) نجف‌آباد با بیان نکات تفسیری آیات سوره فلق، گفت: خداوند راه نجات از تاریکی‌ها و رذائلی چون حسادت را پناه بردن به خود ذکر کرده و این مطلب اذعان دارد که باید در همه حال مخصوصاً چنین اوقاتی به قدرت لایزال الهی پناه ببریم و باور داشته باشیم که جز خداوند کسی پناهگاه ما نیست.

وی با اشاره به مسئله دعا و اهمیت آن در قرآن و روایات، گفت: ارزش دعا به‌قدری است که باید ضمن دعا به این سه نکته هم توجه داشته باشیم اول اینکه اگر مورد خواسته‌شده به مصلحت ما باشد استجابت خواهد شد، دوم دعا کردن کفاره گناهان ما خواهد بود، پس بدون ثمر نخواهد بود و سوم اینکه اگر اجابت نشد یا به قول ما برآورده نشد در مقابل آن پاداش خواهیم گرفت. باید به این نکته توجه داشته باشیم که استجابت به معنای پاسخگویی است نه برآورده شدن حاجت و اینکه دعا کردن وظیفه ماست، زیرا اگر دعا نباشد اعتنایی از طرف خداوند نخواهد بود.

استاد حوزه خواهران با اشاره به مسئله وسوسه و حسادت که در این سوره به آن اشاره‌ شده است، ابراز کرد: حسادت در وجود همه هست، آنچه مهم است ترتیب اثر دادن است، یعنی نسبت به این حس چه واکنشی از ما سر بزند. اینکه بخواهیم خداوند آنچه به دیگران عطا کرده به ما هم بدهد و یا اینکه فقط به من تنها بدهد و یا از دیگری بگیرد و به من بدهد.

گلشادی در پایان گفت: برای درمان رذائل باید با حس خودمان مقابله کنیم و از خداوند درخواست کمک کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha