شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رنجبر گفت: مسئله امامت یکی از مسایلی است که می‌تواند عامل سعادت انسان در زندگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر مدیر حوزه علمیه استان کردستان امروز در مجلس عزای شهادت امام صادق(ع) که در مدرسه علمیه بیجار برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسایلی که در تفکر شیعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، موضوع امامت است، امامت محور و کلیدواژه دینی، سیاسی و اجتماعی تشیع است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: مسئله امامت یکی از مسایلی است که می‌تواند عامل سعادت انسان در زندگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تصریح کرد: رسول اکرم(ص) یکی از مسائل محوری که در اواخر عمرشان بسیار بدان اشاره می‌کردند موضوع امامت بود و می‌فرمودند کسی که امامت را قبول نکند و ولایت علی(ع) را قبول نکند، خداوند عبادات وی را قبول نمی‌کند چون امام عامل حرکت در جامعه است، امام نقطه محوری حرکت در جامعه اسلامی است.

وی افزود: اسلام در حرکت خودش نیاز به امام دارد، زیرا امام عامل حرکت و حیات انسان‌هاست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امام یکی از مصادیق حیات طیبه در جامعه اسلامی است و کسی که در مسیر امامت قرار بگیرد حیات طیبه پیدا می‌کند و این حیات طیبه در اطاعت از امام است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر بیان کرد: اگر می‌خواهید که در مسیر زندگی از گرفتاری‌ها نجات پیدا کنید، خداوند به سبب وجود مقدس امام شما را از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان یادآور شد: کسی که خودش را در معرض تربیت امام قرار بدهد، به جایگاه بسیار بالایی دست پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر اظهار کرد: در سالروز شهادت امام صادق(ع) از خداوند بخواهیم که ما را در معرض تربیت ائمه اطهار(ع) قرار بدهد.

وی ابراز کرد: کسی به امام معصوم پیوند بخورد، حیات پیدا می‌کند و به جایگاه والایی خواهد رسید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha