دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
اسلام زاده

حوزه/ یک مستندساز گفت: «پاییز پنجاه سالگی» عنوان مستندی دفاع مقدسی است که در آن شهید جمالی و حاج قاسم محور هستند.

محسن اسلام‌زاده، مستندساز در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، حضور فیلمش «پاییز پنجاه سالگی» در جشنواره سینما حقیقت گفت: با فیلم جدیدم در بخش جایزه شهید آوینی جشنواره سینما حقیقت حضور دارم. در این کار سعی شده به اقدامات حاج قاسم در منطقه سیستان و بلوچستان توجه شود البته برای اینکه کارم زبانی جدید داشته باشد قصه روایتگر شهید جمالی همسنگر حاج قاسم است. در این کار به طبع پرداخت به شهید جمالی برخی اقدامات حاج قاسم نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای ساخت این کار من وقت زیادی صرف کردم چون نخواستم یک اثر متوسط خلق کنم. زمانی که این کار از طریق شبکه یک به من پیشنهاد شد زمان کافی خواستم تا به بهترین نحو به موضوع نزدیک شوم. جالب است وقتی کار تولید آغاز شد در سیستان‌وبلوچستان چند مستند درباره حاج قاسم و شهید جمالی در حال ساخت بود. این امر کار ما را دشوار می‌کرد چون خواستیم سخنی را بگویم که در کارهای دیگر مشاهده نشده است.

این مستندساز درباره بخش جایزه شهید آوینی در جشنواره سینما حقیقت گفت: خوشحالم جایزه شهید آوینی در جشنواره سینما حقیقت ادغام شد، زیرا پیشتر این جایزه چندان جدی گرفته نمی‌شد اما به مدد ادغام پیش آمده، آثار این حوزه ببشتر دیده می‌شود. درضمن در سالهای قبل کارهای بی‌کیفیت در حوزه دفاع مقدس یا انقلاب به جایزه شهید آوینی راه پیدا می‌کردند اما یکی شدن با جشنواره سینما حقیقت دقت نظر را در این رابطه بیشتر کرد.

وی درباره وسعت نگاه شهید آوینی گفت: شهید آوینی در سینما تنها به فیلم‌های دفاع مقدسی نگاه نمی‌کرد بلکه تمام آثار سینمایی از نگاه تیز بین وی بهره می‌برد. در جایزه شهید آوینی باید به تمامی گونه‌ها اجازه ورود داد به‌شرطی‌که آثار مربوطه به دغدغه‌های اجتماعی نگاهی متعهدانه داشته باشند.

این کارگردان در انتها تاکید کرد: مستند دینی و انقلابی مدتی است در کلیشه‌هایی گرفتار آمده است. برای همین نیاز است پیرامون آن بازنگری جدی صورت گیرد به ویژه باید در موضوعاتی که مد نظر قرار می‌گیرد کمی جسارت را همراه کارهای مستند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha