دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
کد خبر: 1062449
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷
نشست

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد، هجمه دشمن علیه عفاف و حجاب را بسیار پیچیده دانست و گفت: دشمنان به تاثیر حجاب بیشتر از ما پی‌برده و تنها راه نفوذ بین جوانان را نابودی حجاب و عفاف می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست هماهنگی مسئولین دستگاه‌های ذی ربط با هدف رسیدگی به مطالبات مردمی در خصوص نظارت بر وضعیت عفاف و حجاب اصناف، اماکن، واحدهای تجاری و پزشکی بعد از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان، مسئول بازرسی دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی دیگر از مسئولان در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام حمزه پیش قدم دبیر ستاد امر به معرف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد به بیان ضرورت رعایت حجاب از پنج دیدگاه پرداخت و اظهار داشت:  ادله محکم برای لزوم رعایت پوشش و شئونات اسلامی وجود دارد که افراد را ملزم به رعایت حجاب در اماکن عمومی می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شریعت اسلام که کامل‌ترین و به روزترین دین آسمانی به حساب می‌آید و به عنوان دین رسمی جمهوری اسلامی ایران شناخته شده، بنا بر آیات و روایات بسیاری حجاب را واجب دانسته و در آیات متعدد به این موضوع مهم و حیاتی پرداخته است.

حجت الاسلام پیش قدم با بیان اینکه حجاب از نظر فقهای دین یک حکم شرعی است که دستور به رعایت آن داده شده، گفت: در آیات ۳۰، ۳۱ و ۶۰ سوره نور و  ۲۳ و ۵۹ سوره احزاب به این واجب دینی اشاره و از آن به عنوان ضرورت دین اسلام یاد می‌شود، کما اینکه در نگاه روایات هم این موضوع دارای اهمیت خاصی است و امروز مصداق حقیقی برای حجاب شرعی، فرزند رسول خداست که تربیت شده وحی الهی است.

وی با یادآوری اینکه موضوع حجاب هم دستور قرآنی و هم وحیانی است، ادامه داد: حجاب فاطمی زبان زد بوده و می‌تواند بهترین الگو در این زمینه برای بانوان جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام پیش قدم ابراز داشت: دومین دلیل که بعد از شریعت می‌توان برای ضرورت رعایت عفاف و حجاب به آن اشاره کرد، قانون است که فصل الخطاب جامعه بشری است، اصل ۱۳۷ قانون اساسی و همچنین ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی آحاد جامعه را به رعایت پوشش ملزم و تخطی از قانون را جرم دانسته، لذا حضور زنان در انظار عمومی بدون پوشش اسلامی جرم تلقی می‌شود و قانون گذار در این زمینه جرائمی را در نظر گرفته که بنا بر همین قانون پیروان دیگر مذاهب و ادیان نیز ملزم به رعایت پوشش و حجاب در مجامع عمومی می‌باشند.

وی به سومین ادله در بابت اهمیت پوشش و حجاب از نظر امامین انقلاب و کلام و وصیت شهیدان انقلاب اشاره کرد و گفت: در کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، به وضوح بر پوشش اسلامی و رعایت شئونات اسلامی تأکید شده، همچنین در کلام شهیدان انقلاب و در وصیت اکثریت قریب به اتفاق شهدا به موضوع حجاب سفارش شده است، لذا نسل جوان، مردم متدین و انقلابی و همه مسئولان و مدیران که میراث دار انقلاب و شهدا هستند باید توجه بیشتری به رسالت و تکلیف خود در قبال جامعه داشته باشند.

فعال فرهنگی عرف عاقله را چهارمین موید بر حجاب دانست و خاطرنشان کرد: بنا بر منافع و فوایدی که برای حجاب و عفاف مطرح است، می‌توان پی‌برد که حجاب برای زندگی اجتماعی از ملزومات بشری است و رعایت آن برای جامعه اثرات مثبت و تأثیرگذاری دارد و در مقابل عدم رعایت این فریضه الهی، آثار مخربی در حوزه خانواده و زندگی افراد دارد.

حجت الاسلام پیش قدم در ادامه به نقش دستگاه‌های حاکمیتی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: آداب، رسوم و فرهنگ‌ها هستند که می‌توانند به رفاه زندگی اجتماعی کمک کرده و در راستای همین برنامه‌ها مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی وظایف دستگاه‌های حاکمیتی را معین نمود و در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته که باید جبران مافات شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد، هجمه دشمن علیه عفاف و حجاب را بسیار پیچیده دانست و گفت: دشمنان به تاثیر حجاب بیشتر از ما پی‌برده و تنها راه نفوذ بین جوانان را نابودی حجاب و عفاف می‌داند.

وی با یادآوری اینکه قریب به چهل سال است دشمن بر روی تغییر فرهنگ حجاب کار می‌کند و همچنان در این مسیر به شدت در حال فعالیت‌ است، خاطرنشان کرد: با وجود همه این هجمه‌ها، اکثریت قریب به اتفاق جامعه، پایبند به ارزش‌ها، مبانی شرعی و قانونی و عرفی هستند و اندک افرادی که تحت تاثیر جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن قرار گرفته‌اند نیز قابل اصلاح بوده و امروز دشمن ناامید در جنگ فرهنگی، در حال طراحی نقشه جدید علیه آرمان‌های اسلام و انقلاب در حوزه حجاب و عفاف است.

حجت لاسلام پیش قدم در ادامه، تشکیل این جلسه را مطالبه خانواده‌ها و مردم متدین، انقلابی و همچنین خانواده معظم شهدا دانست و گفت: دستگاه‌های حاکمیتی باید در عمل به وظایف محوله  تلاش کنند تا خدای نکرده این فرهنگ ارزشی و پر از آثار مثبت اسلامی دچار تغییر نشود که اگر کوتاهی صورت گیرد، قطعا فساد زا بوده و زمینه ساز مشکل برای جامعه خواهد شد. ستاد امر به معروف و نهی از منکر طرحی را در زمینه عفاف و حجاب آماده کرده که می‌تواند در زمینه بهبود وضعیت موجود مؤثر باشد.

در ادامه حاضرین در جلسه به بیان گزارشی از حیطه وظایف و نحوه عملکرد در رابطه با مقابله با هنجار شکنی ها پرداختند.

در پایان این نشست مقرر شد ستاد امر به معروف و نهی از منکر شماره تلفنی را برای ارسال گزارش تخلفات و هنجارشکنی‌ها در اختیار عموم مردم قرار داده و پس از دریافت، گزارش ها را جهت بررسی و برخورد قانونی در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه وبویراحمد از عموم هم استانی‌ها خواست که گزارش هرگونه هنجار شکنی و تخلف در اماکن، واحدهای تجاری، مطب‌ها، کافه‌ها و کافی شاپ‌ها را به همراه مستندات مربوطه جهت بررسی و پیگیری قانونی به شماره ۰۹۰۱۸۱۳۷۲۰۶ در پیام رسان ایتا ارسال نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha