سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
تبیین اندیشه

حوزه/ سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة»، گفت: بحث از مقوله دفاع چیزی جدا و قبل از جنگ، مبارزه و درگیری است چراکه برای دفاع تمهیدات پیشین نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نخستین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه‌ای(حفظه الله تعالی) روز گذشته در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین امامی، سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این نشست به معارف بلند قرآن در باب اهمیت دفاع از جمله آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة» اشاره کرد و گفت: بحث از مقوله دفاع، چیزی جدا و قبل از جنگ، مبارزه و درگیری است چراکه برای دفاع تمهیدات پیشین نیاز است.

سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که جامعه ای می تواند از خود دفاع کند که از تمهیدات و امکانات لازم و کافی در اختیار باشد و در این آیه شریفه نیز اشاره شده که مومنان و مسلمانان از قبل باید آمادگی را کسب کنند، تصریح کرد: آنچه دغدغه دیرینه و همواره مقام معظم رهبری برای مقابله با دشمنان است، این بوده که آنچه را در توان دارید باید برای ایجاد قدرت بازدارنگی به میدان بیاورید تا هرگز دشمن خیال حمله به شما را در سر نپروراند.

وی ادامه داد: همچنان که جنگ ابعاد مختلف دارد، دفاع و عوامل بازدارنگی نیز متفاوت و متعدد است؛ مدیریت قوی و نیروی انسانی مدیر و مدبر، کارا، متعهد و متخصص ابزار مورد استفاده دفاع همه جانبه در برابر جنگ همه جانبه است، مدیرانی که سبب ناامیدی و نگرانی مردم می شوند، در جبهه دفاعی خودی رخنه ای برای نفوذ دشمن ایجاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین امامی با بیان این که مدیریت قوی،تبلیغات قوی، برخورداری از روحیه و ویژگی های تقویت کننده نیروهای خودی در مقابل دشمن را از جمله مهمترین ابعاد دفاعی جنگ دانست و با بیان این که در گذشته هم در جنگ ها از تخریب روحیه نیروهای مقابل از طریق شعار، شعر، ادبیات و رسانه ها استفاده می شد، گفت: در جنگ های صدر اسلام، طرفین رجز می خواندند و امروز ابزار رسانه نوعی از همان جنگ تبلیغاتی آن زمان است.

سرپرست دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که در جنگ های صدر اسلام گاه دستور می دادند رزمندگان و مسن ترها صورت خود را با رنگ سیاه رنگ کنند تا دشمن آنان را جوان ببیند و بترسد که این نمونه ای از قدرت بازدارنگی است، به قوتمندی ابعاد اقتصاد کشور به عنوان دیگر قدرت بازدارنگی تاکید و بیان کرد: پیامبر(ص) در مدینه دستوردادند بازاری ساخته شود و مسلمانان که آنجا مغازه باز کنند از مالیات معاف باشند یا امیر مومنان دستوردادند صرافی ها در اختیار یهودیان قرار نگیرد و اقتصاد کشور را نتوانند به آن ضربه وارد کنند که این نمونه ای از قدرت بازدارنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین امامی ادامه داد: وظیفه همه افراد است که در راستای حفظ امنیت جامعه اسلامی و بازدارنگی جامعه برابر تهاجم دشمن، احساس مسئولیت داشته باشند و گام به سوی تامین و پاسداشت امنیت کشور بردارند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha