دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تصاویر / دیدار دادستان استان قم با آیت الله کریمی جهرمی

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید قدردان نعمت وجود علما و فقهای بزرگ باشیم و در مثل این جلسات با شکوه، ویژگی‌ها و خصوصیات علمی، معنوی، ولایی و اخلاقی آنها را بازگو کنیم تا ضمن ذکر خیرشان، آنان را به عنوان الگوهای عملی به مردم معرفی نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کریمی جهرمی در مراسم میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا علیهاالسلام و در آستانه سالگرد ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که از سوی مجمع خطبای استان قم در بیت مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: این خانه ملاذ اهل ایمان بوده و هست، و مذّکِر شخصیت والای الهی و جهانی مرحوم آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری اعلی الله مقامه الشریف و نیز فرزند برومند و خلف صالح ایشان می باشد و به حقیقت ، مرکز تقوا، پاکی، پرهیزکاری، ایثار، امانت، صداقت، علم، فقاهت و تربیت مردم است و همه فضائل از این خانه به نقاط دیگر نشر پیدا کرده است.

معظم له در ادامه با اشاره به تشکیل مجمع خطبا در این بیت و تشکر از حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، افزود: این فکر بکر و ابداع جالبی بوده است که رجال خطابه و علم و هدایت جامعه در این بیت عزیز و سرافراز چنین جلساتی تشکیل دهند. این‌گونه محافل به‌گونه‌ای که اهل علم خودشان دور هم جمع می‌شوند و مطالب قابل توجه و لازم جامعه را مطرح می‌کنند و پیرامون آن بحث می‌نمایند، سبب دیده شدن ضعف ها و اصلاح شیوه های تبلیغی است و از این رو بسیار مهم و مفید است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از توصیه‌های خود با اشاره به روایت امام سجاد علیه‌السلام "مَجَالِسُ الصَّالِحِینَ دَاعِیَةٌ إِلَی الصَّلَاحِ» گفتند: برخی از مجالس انگیزه‌ای است که اشخاص به سوی صلاح بیایند و تنبّهی برای انسان حاصل می‌کند در نتیجه خطبا باید خیلی مواظبت‌ شان در کلام بیشتر باشد، و مراقبت کنند که منابرشان پر مطلب و همه‌فهم باشد چون بسیاری از مردم پای همین منابر تربیت می‌شوند و درواقع بیان و کلام خطیب اثر مستقیم در روح افراد جامعه می گذارد.

آیت الله کریمی جهرمی در قسمت دیگری از این دیدار با شمردن برخی از ویژگی‌های لازم یک خطیب و واعظ گفت: مردم اگر بدانند واعظی متّقی و اهل مطالعه است، مستند حرف می‌زند و بر اساس احساسات صحبت نمی‌کند، و مهمتر آنکه او را ناصح و خیرخواهی عامل به دستورات دینی ببینند، خوبی و پاکی و اعتقادات صحیح، و معارف عالیه و دست نخورده را با جان و دل از او گرفته و پذیرا می شوند.

وی در ادامه با بیان برخی ابعاد شخصیتی حاج شیخ عبدالکریم حائری بیان داشت: زهد و دوری از دنیا و دلدادگی به خداوند و اولیای او ، مخصوصاً شیفتگی نسبت به حضرات اهل بیت علیهم السلام و احترام فوق العاده برای سایر علما، بخشی از ویژگی‌های آن رجل الهی بود که باید برای مردم بیان شود تا همگان شخصیت‌های نمونه دینی را بشناسند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید قدردان نعمت وجود علما و فقهای بزرگ باشیم و در مثل این جلسات با شکوه، ویژگی‌ها و خصوصیات علمی، معنوی ، ولایی و اخلاقی آنها را بازگو کنیم تا ضمن ذکر خیرشان، آنان را به عنوان الگو های عملی به مردم معرفی نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد پورحسینی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    خداوند مرحوم شیخ مؤسس و آیت الله صافی را رحمت کند و سایه بزرگانی همچون آیت الله کریمی جهرمی را بر سر ما مستدام بدارد
  • فاطمی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    ظاهراً آقا مرتضی حائری از اساتید آیت الله کریمی جهرمی بودند. درسته؟
  • فدایی ولایت IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    3 0
    خدا حفظ کند آیت الله سیستانی را که منزل شیخ مؤسس را احیا کرد
  • یک طلبه IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 0
    آی علمای اسلام به داد طلبه ها برسید. فقر و تنگداستی غوغا می کند
  • احمدی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    خطبای صالح می‌توانند جامعه را صالح کنند
  • سلام IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    درود بر آيت الله کریمی جهرمی که یک فقیه بزرگ اخلاق مدار است
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    ای کاش حوزه قدر چنین علمایی مثل ایت الله جهرمی را بداند و تا هستند قدردانشان باشند
  • 9090 IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    بسیار خوب و معرفت آموز
  • عالمی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    حفظه الله