سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
پیام مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید حیدر عباس زیدی را که از علمای تأثیرگذار و خدمت‌گزار به دین و اهل بیت علیهم السلام در منطقه حیدرآباد سند کشور پاکستان بود، تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید حیدر عباس زیدی را که از علمای تأثیرگذار و خدمت‌گزار به دین و اهل بیت علیهم السلام در منطقه حیدرآباد سند کشور پاکستان بود، تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

در نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید حیدرعباس زیدی را که از علمای تاثیرگذار و خدمت گزار به دین و اهل بیت علیهم السلام در منطقه حیدرآباد سند کشور پاکستان بود، دریافت نمودم.

آن مرحوم عمر خود را صرف تبلیغ و ترویج دین اسلام و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام کرد و در ادامه مسیر پدر بزرگوارش، مرحوم حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید ثمر حسن زیدی(سید العلما)، به تربیت شاگردان مکتب شیعه پرداخت.

به راستی که حوزه علمیه مشارع العلوم در گسترش و تبیین اسلام راستین در ایالت سند و پرورش مبلغان دینی نقش بسزایی داشته است و این امر جز با تلاش ها و مجاهدات علمای آن منطقه به خصوص آن مرحوم و پدر بزرگوارش محقق نمی شد و امیدواریم این مسیر با هدایت و کوشش علما و فضلای این خطه همچنان باشکوه و متعالی ادامه یابد.

گواه این سخن مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در شهر حیدرآباد می باشد که امروزه یکی از میعادگاه های موثر شیعیان منطقه برای اقامه نماز جمعه، راهپیمایی و گردهمایی‌های سیاسی است.

در پایان ضمن عرض تسلیت مجدد درگذشت این فقید سعید به بیت آن مرحوم و ارادتمندان و دوستداران ایشان، از خداوند متعال علودرجات برای آن عالم جلیل القدر و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت دارم.

علی خیاط
مدیر حوزه علمیه خراسان

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha